Gå til innhold

3 åring å mat....et mareritt!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 3 år har den siste tiden blitt helt umuli når det gjelder mat..samme hva det er sier han bare :jeg liker ikke!..så går han...

I dag bestemte vi oss for at han får ikke gå fra bordet før han har tatt hvertfall 1 bit, og nå,45min senere sitter han fortsatt å små surer ved bordet...

Vi gikk for at han ikke skulle kklare å få det til en situasjon der han får full opperksomhet å har det gøy..

Men hvor lenge skal han sitte der da? sovner vel snart =S

Noen med gode tips å komme med??

er utrolig frustrerendes :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere bestemte det mens dere allerede satt ved bordet synes jeg det var i senteste laget. Lage avtale er noe man må gjøre på forhånd og det er viktig at poden føler seg delaktig. Hva om han da ikke vil ha mat..han dør ikke av det. Det verste som kan skje er at blir ekstra sulten til neste måltid og finner til slutt ut at det er en sammenheng at når han ikke spiser blir han sulten. Og det er viktig med en god stemning rundt bordet. Jeg e overhodet ingen ekspert, og beklager om jeg virker helt på jordet :)

Skrevet

Jeg er helt enig med Janusina...

Her i huset får Flisa beskjed om at dette er maten vi har og om hun ikke vil ha så kan hun gå fra bordet og ut i stuen.

Ingen barn som sulter av å ikke spise middag.

Skrevet

vi hadde en avtale om at han skulle få se siste minuttene av en film,menst middagen hans ble litt kaldere..så skulle han komme å spise...så avtalene og den gode stemningen var der...sulten var han også,for han har spurt etter når maten ble ferdi.

fram til nå har jeg ikke stresset med at han ikke vil spise middag, fordi et barn sulter seg ikke sier helsesøsteren vår..men når han spiser bare 1,5-2 brødskiver pr.dag, så synst jeg d blir litt lite på en 3åring..

Jeg jobber i b.hagen der han går,og har merket meg at han strekker grenser med de ansatte der å tester om han slipper å spise skorper og drikke opp melken ol.

Skrevet

er sånn vi har gjort det,han har måttet gått på rommet sitt, for at vi som spiser skal ha matfred har vi sagt..

Hvor gammel er flisa da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...