Lykke*Li Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg og min sønn på 4 bor idag sammen med barnefaren. Men hvis jeg og min sønn flytter hjem til mine foreldre i en annen kommune, og barnefar blir boende her. Får vi da beholde barnehageplassen? Selvom vi bor i en annen kommune enn der han har plass.... Dette er i forhold til Lånekassen. Jeg skal studere nettstudier, men må flytte hjem dersom vi skal ha råd til dette. Vi kommer til å være nesten daglig på besøk hos far, og overnatte også. Men hovedadr er hjemme hos mine foreldre...
Janusina Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Ingen kan ta fra deg en plass du har fått,nei. Hadde du flyttet før du søkte ville det være noe annet Lykke til!
Lykke*Li Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2009 Nope...Ikke snylte! Vi har faktisk ikke råd til å bo sammen når jeg er under utdanning. Men hvis det går utover barnehagen, så gjør jeg det ikke. Da finner jeg meg heller en dårig betalt jobb! Jeg har planer om å få meg generell studiekompetanse hos NKI så jeg kan ta førskolelærer-utdanning på høyskole. Derfor jeg lurer på dette...Er ikke snylt, det er overlevelses-teknikk!
2SmåTroll Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Jeg synes når det virker som og snylte jeg da. Hvis dere fortsatt er sammen, du kommer til og være der mest, men må forandre hovedadresse for lånekassa. Skaff deg heller en jobb.
Lykke*Li Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har lest et sted at hvis man flytter ut av kommunen har man kun krav på plassen en liten periode(ut påbegynte halvdel av barnehageåret). Men vet ikke om dette gjelder bare når begge parter flyttet, eller om det også gjelder nå den man skal bo mest med flytter ut av kommunen!?
Lykke*Li Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2009 Ja, det må du gjerne syns! Jeg syns vel heller at du kan la vær å svare hvis du ikke har en hjelpende kommentar å komme med! Makan (
2SmåTroll Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Hjelpende kommentar ja.. ja vel ja. Hvis du har hovedomsorget for barnet og dere flytter til en annen kommune, så vil nok plassen opphøre (kan hende dette varierer fra kommune til kommune, så der ville jeg tatt en telefon og sjekket hadde jeg vært deg) Men hvis dette er siste året for barnet, altså skal på skolen til høsten, så kan plassen holdes frem til 14 aug. (men kan nok hende dette er forskjellig fra kommune til kommune. Men hvis far har hovedomsorgen for barnet så er det jo ikke noe problem, da kan dere beholde barnehagen... men mister sikkert masse støtte fra staten som du regner med da.
Lykke*Li Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 25. januar 2009 Hjertelig takk Det hjalp en hel del mer! )
Lykke*Li Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #10 Skrevet 25. januar 2009 Dytter opp denne jeg, hvis det skulle være noen som er helt sikre i sin sak!
Mamma til 3 gutter-<-@ Skrevet 25. januar 2009 #11 Skrevet 25. januar 2009 Undersøk i morgen hvordan reglene i deres bhg er, hos oss kan man begrunne hvorfor vi må beholde plassen om vi skal flytte til en annen kommune. Så er det også forskjell på private og kommunale bhg, hos kommunale mister man kanskje plassen ja.
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #12 Skrevet 25. januar 2009 Ja, da er det vel bare å sope inn de stønadene du kan få også da :-S
juhuuuu Skrevet 25. januar 2009 #13 Skrevet 25. januar 2009 Ble bare litt provosert av hun som anklagde deg for å snylte! Det er jo helt vanlig at man har folkeregistrert adresse hos sine foreldre og så hybeladresse et annet sted når man er student. Ikke noe snylting i det. Dersom man melder flytting til studiestedet mister man rett til borteboer - og reisestipend.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå