Gå til innhold

Noen som har tatt 4 avd jus her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir av div grunner nødt til å ta 4 avdeling på ett semester i stede for to som er det vanlige. Jeg har mange rundt meg som har tatt det før, og noen som og har tatt det på kortere tid. Alle sier dette skal gå bra!

Men jeg trenger å høre flere erfaringer... Mange bruker jo ett år som vanlig, men jobber samtidig et par dager i uken. Det blir jo i praksis ikke så særlig anderleses enn å ta det på ett semester (det lengste semesteret).

Jeg leser ca 30-35 timer i uken, og har ganske gode karakterer fra før.

Er det mulig å klare dette og samtidig opprettholde et godt snitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du det i Oslo?

Tror nok du selv må kjenne på hva du er i stand til. Du vet selv best hvilken arbeidskapasitet du har og hva du er i stand til å takle. Juss er mye lesing og skriving, men det vet du jo allerede..;o)

Du bør og vurdere når eksamen er i forhold til andre planer du har.

Dersom du er innstilt på det så får du det sikkert til, men det kan jo være greit å skru forventningene angående karakter noe ned siden du faktisk har kortere tid på deg nå enn du ville hatt ellers.

Masse lykke til!!

Skrevet

Jeg har tatt 4. avd.

Skulle opprinnelig ta det på et semester, men fant etter hvert ut at det ikke gikk, og utsatte eksamen et semester. Det er mye stoff å lære seg!

Det er veldig individuelt hvor fort man leser og lærer, og hvor høye ambisjoner man har.

Men det går jo uansett an å prøve. I verste fall leser du bare et semester til og tar den opp igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...