Gå til innhold

Noen erfaringer, eller gode svar til usikker 19-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere kloke damer:)

Jeg har gått i den fella som er lett å gå i når man er student: ubeskyttet sex. Dette skjedde for to uker siden, og for halvannen uke siden. Jeg hadde mensen rett før den første sexen, og da tenkte mitt unge hode at "da kan jeg jo ikke bli gravid" eller?? Vært litt dårlig i helga, så lurer på om dere kan bekrefte/avkrefte at noen av disse symptomene tyder på at jeg er på tjukka..

- tynn utflod(mye mer enn vanlig)

- Smerter i korsryggen og eggstokkene, murring. Disse kan minne om mensensmerter, men har jo ikke mensen og de har vært kraftigere en vanlig

-Hodepine/svimmel

-Oppblåst

-Generellt litt dårlig form varm/kald/feber

Tok en graviditetstest i går, men tror det er alt for tidlig (?) + at jeg tok den midt på dagen.

Kom gjerne med innspill, jeg er helt grønn, og er det forresten noen som har blitt gravide rett etter mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;) jeg er ganske sikker på at det du opplever nå er eggløsning, da h ar man sånne symptomer, og siden det er ca 2 uker siden din siste mens så er det jo som regel da man har eggløsning. Du skal nok ikke bekymre deg for at du er gravid... bare vent å se... mensen kommer om ca 2 uker...;)

Skrevet

Takk for svar, ja kan minne om eggløsning kanskje, men greia er at jeg pleier aldri å merke at jeg har det! Så da blir jeg jo litt usikker.. Føles som om noen skviser på livmora eller noe, hehe.. men tar gjerne i mot flere erfaringer:)

Skrevet

Jeg ble gravid to dager før jeg skulle ha mensen første gang og en dag etter andre gang. Eneste mulighet begge gangene. Slik sett er det ganske mulig. Ikke lett å slappe av og vente når kroppen oppførere seg annerledes. Kan jo være at du kjenner egggløsning som hun sier over meg her. Til meg har kroppen plutselig forandret måte å gi tegn på mensen eller eggløsning flere ganger uten forvarsel. Lykke til uansett hva du håper på.

Skrevet

Jeg ble gravid første gang 2 dager etter mens, det vet jeg, fordi kjæresten min reiste bort 3 dager etter mens, og jeg traff han ikke igjen før etter 4 uker, og da var jeg gravid! Så det er nok mulig ja! :-)

Skrevet

Tror jeg ble det for terminen min ble flyttet en uke på ul så da må jeg ha blitt gravid en uke før jeg normalt har eggløsning, altså noen dager etter ferdig med mensen...

Jeg hadde uregelmessig mens før jeg ble gravid etter å ha fjernet hormonspiral for å prøve å bli gravid i juni, så tror ikke dette er vanlig ved regelmessig mens, men man vet jo aldri

Lykke til uansett om du er gravid eller ikke, og det tryggeste prevansjonsmiddelet er kondom, og det beskytter jo og mot mer enn graviditet!

Skrevet

Tusen takk for svar altså:) Men et lite spm til, hvis det har gått to uker fra man hadde sex, vil grav.testen slå ut da, selvom mensen ikke er forsinket? eller?

Skrevet

Setter pris på om noen svarer på det siste her, er så usikker.. Jeg og han jeg har hatt sex med har jo ikke noe forhold.. Jeg holder på med høyere utdannelse, men er akkurat som det er noe inni meg som "ønsker" at jeg er gravid.. rart det der.. samtidig er jeg veldig redd for å ende opp som moren min, (vi har ikke særlig kontakt) uten høyere utdannelse og med en unge på armen.. jeg veit ikke.. alt jeg veit er at dette ikke kjennes ut som eggløsning,at jeg føler meg som en 12åring og kunne trengt en mamma akkurat nå.. buhu..

Skrevet

En graviditetstest vil vanligvis ikke vise noe positivt resultat før kun få dager før du venter mensen. Så hvis det fortsatt er en stund til, så må du nok bare smøre deg med tålmodighet. Vet det kan være vanskelig, men...

Skrevet

Ja, jeg må vel det.. huff, det her er ikke noe gøy:( men dere er herlige som svarer, det hjelper litt på det galopperende hjertet og den utvidende korsryggen (som det kjennes som).. huffameien

Skrevet

Okei, i natt fikk jeg ikke sove før 5 noe som ALDRI skjer, dette kan selvfølgelig være psykisk, men .. var liksom LYS våken, og jeg har sovet lite hele helgen så synes det er veldig rart.. kan det ha noen sammenheng med eventuell graviditet?

Skrevet

Vet ikke dette med sikkerhet, men om du har hatt eggløsing rett etter mens og da en uke før normalt skulle vel og testen vise positivt en uke før forventet normal mens ? eller.

-Om detstemmer, så mener jeg det skulle vist på testen om du var gravid, evt på blodprøve som du kan ta hos legen.

Tror kanskje ikke du er gravid om det ikke viser på blodprøve, men om du er det, går det fint an å fullføre utdannelsen om du ønsker barnet. Blit strevsomt, men mange gjør det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...