Gå til innhold

Hva er "trygt" å spise....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

.. og hva bør man holde seg unna når man ammer?

jeg har hørt at barnet kan reagere på mat som løk,druer,kål,mye sukker og brus (kullsyra), men er det noen andre matvarer det kan være greit og holde seg unna??!

gutten min reagerer på løk,kål og for mye sukker (tror jeg). har sinnsykt lyst på brus men vet ikke om kullsyra går rett i morsmelka, og da holder jeg meg heller unna isteden for å få en grinete unge med magevondt!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg styrer unna kål og erter. Det er jo ikke akkurat vanskelig;) Brus har jeg hørt kan gi skikkelig magevondt. Du kan jo prøve. Er jo ikke 100% sikkert at din unge reagerer. Tror litt på "alt med måte" nå når vi ammer. Vet at ungen min ikke tåler druer. Det fikk vi begge smertelig erfare første natta hjemme fra sykehuset *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håller mig oxå undan Lök, märkte fort att tjejen fick magknip + gaser i magen og blev väldigt ledsen.<

Har hört att man ska dra ner på cola drickandet og sjokolade.. tösen min blir helt prickig i ansiktet av sjokolad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lille gutt tåler ikke nøtter. Jeg er også forsiktig med løk. Brus går helt fint, men begrenser meg såklart! Cola er vel verst pga koffeinet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg unna yoghurt og kulturmelk, da jeg slutta med det, ble mini roligere. En dag spiste jeg yoghurt og da ble det hyl på kvelden. Spiser også minimalt med melkeprodukter ellers.

Surkål er heller ikke bra, har jeg erfart...

 

Og minst mulig koffein!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men melkeprod er veldig viktig for barnets beinbygning... Superglad for at min gutt tåler melk, for jeg drikke minst en halv liter for dagen. I tillegg drikker jeg biola, spiser ost, osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...