Gå til innhold

Ella26....

☆Meg og lille snuppis+knerten☆

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg? Savner deg her inne jeg...

Håper du har det bra!!

Klems

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Koselig å bli savna :) Jeg har savna internetten min, har faktisk vært innlagt på sykehus, ble utskrevet på torsdag. Fikk noen liter med væske + kvalmestillende, da hadde jeg kasta opp eder og galle uten å få i meg mat over en uke..Så det gjorde godt å få litt hjelp. Føler meg bedre nå, men kaster fremdeles opp litt, men nå får jeg i meg litt mat iallefall, selv om det ikke er så mye. Så jeg har ikke hatt overskudd til noen ting de siste dagene, bare konsentrert meg om å holde nede mat og sove mye for å få dagene til å gå...

Med andre ord - jeg ser fram til at kvalmen gir seg, håper jeg er en av dem som slipper billigere unna ut i 2. trimester, jeg er 10 uker på vei om et par dager. Skal en tur på jobb i morgen, men tror jeg må jobbe redusert frem til jeg har litt kontroll på kroppen :)

Hvordan går det med deg da? Formen bedre eller føler du deg fremdeles dårlig?

Skrevet

Heeiiiiiii igjen - så koselig å høre fra deg Ella26 har et frø i magen =)

Nei, uff - så lei meg jeg ble for at du har vært innlagt på sykehus, jammen godt at du har det bedre, men leit at du fremdeles kaster opp! Jeg håper virkelig det bedrer seg for deg ganske snart... men greier du å jobbe redusert når du kaster opp og er i dårlig form? Kanskje bedre å bli 100% sykmeldt til du har "kontroll" over kroppen din igjen? Ta godt vare på deg selv nå, det er kjempeviktig!!! Dette er en veldig spesiell tid, derfor det er så viktig å ikke presse seg for mye...

Med meg går det fint - endelig i uke 6 - føler meg bittelitt bedre om dagene, men kvalmen er der - kaster ikke opp, men gulper litt innimellom og har ikke matlyst i det hele tatt, ikke noe som frister heller. Jeg greier nå ihvertfall å tvinge i meg litt mat, så jeg ikke går helt tom - da blir liksom kvalmen ennå verre synes jeg. Så spiser mariekjeks og drikker mye vann og spiser yoghurt - det går ned, det andre er det litt verre med, men bevares jeg skal ikke klage!!

Ellers går formen svært opp og ned synes jeg - det skal ingenting til før jeg begynner å grine - og det er min store svakhet nå, normalt takler jeg ting meget bra, men nå pipler tårene frem for nesten ingenting - og det er kjempeflaut!!! Begynte å grine foran fastlegen min forrige tirsdag, jeg begynte å grine når jeg stod i resepsjonen på sykehuset på fredag og jeg begynte å tute når jeg snakket med sjefen min på telefonen her i forrige uke (det var også tirsdagen), det var en dag da alt gikk galt følte jeg - herregud, jeg er blitt en skikkelig "sippeguri"!!!

Sånn har jeg aldri vært før, hehe - men må bare prøve å le av det! Men, de siste 4 dagene har jeg faktisk vært oppegående og ikke vært sengeliggende/sofaliggende og det har vært deilig, jeg har fått gjort litt husarbeid, jeg har greid å følge datteren min på snart 3 år til og fra barnehagen (måtte bare slepe meg ut) og jeg har greid å lage middag, selv om jeg ikke har spist så mye da - men det er absolutt fremgang og jeg håper å kunne friskmelde meg snart slik at jeg ihvertfall kan få kommet meg litt ut og jobbe igjen, savner jo selvsagt jobben og kollegaer =)

Jeg var på Gyn polikl på lokal sykehuset mitt på fredag - siden jeg hadde en komplisert fødsel sist, skal jeg følges opp på sykehuset annenhver gang hos lege og JM (jordmor). Hadde da første time på fredag og da ble det bl.a tatt en utvendig UL på meg, og jeg kan fortelle at jeg bare har èn og ikke to i magen som jeg først mistenkte og det er egentlig veldig deilig å vite... synes liksom det er nok med en om gangen jeg, hehe =) Men, alt stod bra til og terminen står fortsatt til 29.09.09. Jeg ble 100% sykmeldt frem til 20 februar, altså 1 mnd, da vil jeg være ca 10 uker på vei, og så skal jeg tilbake til legen og ta en ny UL den 06.03 - da vil jeg være ca 11-12 uker på vei og får også samtidig time til JM - så det blir spennende.

Jeg håper virkelig du blir bedre snart - jeg krysser fingrene og ønsker deg "riktig god bedring"!!! Håper du blir tatt godt vare på av dine nærmeste - du trenger det nå vet du =)

Og ikke minst ta godt vare på deg selv!!! Tenker masse på deg...

Stoooor varm klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...