Gå til innhold

Pitte litt blod på papiret.. 35+5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må vel si sorri for detaljer, siden andre gjør det:)

Men når eg var på do for ikke så lenge siden så var det pittelitt blod på papiret, ikke mye å det var blandet sammen med utfloden. Det kunne dekke en fingertupp ca akorat der blodet var blandet inn.. Viss det ikke kommer noe mer så trenger eg vell ikke gjør noe med det? Ringe til føden eller noe.. Har hatt endel utflod det siste døgnet, å inatt så falt det noe ned i doen etter eg hadde sett meg, kansje det var slimproppen? Isåfall kan eg vell ikke ha sex uten kondom pga infeksjonsfare.. Hmm.. Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes unektelig ut som slimproppen?

Skrevet

Når slimproppen er gått, er faren for infeksjon større. Unngå sex uten kondom og bading på offentlige steder.

Skrevet

høres ut som det ikke er lenge igjen til du får en baby vertfall;)

men det er jo min mening da

Skrevet

Håper på det :D men tørr ikke håpe for mye heller, har ikke lust til å bli skuffet om eg må gå over termin

Skrevet

Hei hei...

Har hørt at det ikke gjør noen ting å ha sex uten kondom, da kroppen allerede er vandt med evt bakterier.

Er jo ikke smart hvis man er halvveis i svangerskapet da, men er jo bare fint å kose seg litt i høyet for å få fortgang i modningsprosessen...

Har selv 13 dager igjen og slimproppen har gått hos meg. Jeg har ikke fått beskjed om å unngå sex uten kondom i alle fall:)

Men er du usikker er det jo bare å ringe føden?! Blir jo mye synsing her inne mener jeg.

Skrevet

Takk for linken februargutt:)..

Eg har nå blødd litt mere, det er blandet inn i utfloden, men er ikke blod hele veien... Trur eg venter med å ringe føden til det kommer mer blod viss det kommer mere??

Skrevet

Dette fant jeg på helsenett:

Slimproppen kan gå flere uker før fødsel. Ofte er det striper av friskt blod i den. Du blør ikke, men det er hva man kaller en tegningsblødning. Og denne kan altså komme flere uker før fødsel, mens den hos andre kommer rett før fødselen kommer i gang. Uansett så vil du ikke være i tvil om hva som er i ferd med å skje når fødselen først starter. Jeg anbefaler deg å ha bag'en klar for alle tilfellers skyld. Noen tenker ikke på at ting plutselig kan skje, og at det da kan være lite tid til å pakke saker og ting. En bag med litt tøy til deg og den lille, toalettsaker og andre ting du har lyst til å ha med deg pakkes i en veske så det bare er å ta den med når du må av sted.

Skrevet

Men akurat nå så er eg hjemme hoss foreldrene mine, skal ikke hjem før i morgen, men bakket ned litt saker før eg reiste igår, å samboer klarer nok å fixe med seg det andre som eg ikke har pakt helt enda.. Men tør ikke helt å håpe på at det er fødselen som er i gang, siden det kan jo ta flere uker som det sto skreve.. Men litt spennanes er det jo :)

Skrevet

Ja, hos meg gikk slimproppen samme dag som fødselen startet, men hos mange går den tidlig i svagerskapet og da dannes det visst en ny slimpropp. Har jeg lest da:)

Skrevet

Her gikk slimproppen i uke 37+ noen dager, ble satt igang 39+5. Jeg gikk også med 1 cm åpning og avflatet livmorhals i over 2 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...