Gjest Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Hei. Har lest gjennom mange innlegg her på BiM den siste uken, men har ikke blitt noe klokere. Saken er at jeg har veldig tydlige symptomer på at jeg er gravid, men skal vente med å teste meg til onsdag. Jeg sitter virkelig godt i det, fordi jeg er ikke i noe forhold med BF, han er derimot min bestevenn. Han er i et forhold og har en 2 år gammel sønn med samboeren. Han har mange ganger sagt at han skal ha sine barn med en eneste kvinne, fordi han vil ikke inn i noe mine-dine-og-våre-barn-forhold..Grunnen til at jeg har hatt sex med han, er vel egentlig fordi han sliter med sex-delen i forholdet, (hun liker det ikke og prøver å vir seg unna hele tiden) Og fordi jeg kom ut av et ganske turbulent forhold i fjor sommer, og han og jeg har et fantastisk vennskap, så søkte vi oss til hverandre. Han er en fantastisk mann, og har faktisk blitt den jeg måler andre menn etter.. Men mitt problem nå er at jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem om jeg virkelig er gravid..Skal jeg "spare" han for allt som følger med dette barnet ved å ikke si det til han, evt si at det er noen annens? Eller skal jeg si det til han og risikere vårt vennskap? Fordi jeg vil så gjerne beholde om jeg er gravid (Jeg har hatt en SA før, som endte i en kirurgiskabort, og sliter fortsatt med konsekvensene fra den), men er ganske sikker på at han vil jeg skal ta abort, for å la ting være slik de er..Men samtidig så vet jeg ikke hva hans reaksjon blir..Vi snakker om allt, og han har hjulpet meg gjennom masse, så kan være han er positiv til det.. Kan noen hjelpe, komme med råd? Er veldig forvirret her =S Jeg er forresten 19 og han blir 29 i sommer. Tusen takk på forhånd!
2010 Mammaen Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Fortelle. Det er i tilfelle du er gravid hans barn og ikke minst hans liv også.
Bic&Bac Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Hvis du er gravid, skal du selvfølgelig fortelle han det. Han har rett til å vite om at han har et barn, og ikke minst har barnet rett til å vite at det har en far. Men hvis du ikke er sikker på om du er gravid enda, kan du jo ta testen først....
Chris Cullen Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 gå og test deg med en gang så du slipper og bekymre deg uten grunn hvis du ikke er gravid. Onsdag er lenge til... Er du gravid så er det nok lurt og fortelle det. Er jo hans også, og hvis du beholder er det jo fint at barnet kan vite hvem faren er. Han er jo også bestevennen din, så dere klarer jo sikkert og finne ut av det og prate om det. litt kjipt for den andre familien hans da, men det skulle han tenkt på før han tok av seg buksa! Lykke til!
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 takk for svar begge to Jeg vet jeg burde fortelle han om det, men frykten for å miste han er stor..men som sagt, vil ikke begynne å dra ting til himmels før noe er sikkert.. men har gått over ikm med 1 dag allerede, og har aldri vært sen før..
hjjkaqhd Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Min mening er at du skal fortelle det, så han kan få ta valget om han vil være far eller ikke. Ville han da holde det hemmelig synes jeg han må få det, men det må jo bli opp til deg. Barnet fortjener en far, så når barnet blir så stort at han begynner å spørre bør han få ærlige svar. Men ta testen først, lykke til!
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Jeg vet godt at barnet fortjener å vite om pappen, og at han vet om barnet.. det er jo det eneste riktige..selv om det er min kropp og det endelige valget ligger hos meg, så har hans mening noe å si..føler jeg heller får være ærlig med han, og ta det derfra..men om han ender opp med et inntrykk av at han angrer på at han møtte meg, så vet jeg ikke..
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Etter min mening har du 2 alternativ: 1. Ta abort, du er 19 år og har masser av tid til å få barn senere uten å ødelegge en familie i samme slengen. Det er det jeg ville anbefalt deg å gjøre. Da er det kun du som får sitte med den vonde følelsen og strengt talt er det fortjent. 2. Fortell barnefar og ødelegg en familie(egentlig har dere jo allerde klart det men om du i tillegg får et barn med mannen er det ikke noe håp). Og sist men ikke minst: avslutt forholdet! En knulle-kompis kan du alltids finne deg som ikke har kone og barn. Sorry hardt innlegg men sånne som deg har jeg ingenting til over for...
soleia Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Vel, eg har ingenting til overs for å anbefale nokon å ta abort når ho ikkje vi! Er vel bf som må ta størst ansvar for å ha vore utro, og det utan å sikre seg! Men er ellers einig i at det ikkje er bra å halde på med menn med kone og familie, noko HI nok har oppdaga no.
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Jeg synes bf fortjener å vite om barnet slik at dere kan ta en avgjørelse dere begge kan leve med. Jeg skal ikke være moraliserende men når du sier at han er en fantastisk mann og at andre menn skal måle opp til denne standarden ("Han er en fantastisk mann, og har faktisk blitt den jeg måler andre menn etter.. ") tenker jeg at du har lave tanker om både deg selv og menn. Problemer med sexlivet er ikke en grunn til å stikke ut og være utro, tenk om han kunne brukt den energien på å prøve og redde forholdet sitt istedet, Jeg ønsker deg uansett lykke til og håper du finner en avgjørelse som ikke sårer for mange, selv om det kanskje ikke er så lett.
lulu81 <3 på overtid<3 Skrevet 25. januar 2009 #11 Skrevet 25. januar 2009 Hei, vet ikke hvor moden du er som 19 åring, men jeg vet at jeg selv ser stor forskjell på meg selv som 19-20 åring og nå. Det jeg skal frem til er at hvis du ønsker å beholde barnet er det 100% ditt valg! Du vil angre hvis du lar deg presse av denne "fantastiske" mannen bare fordi han ønsker å beholde orden i sitt eget liv.... Om du skal fortelle eller ikke, jo du bør kanskje det, han bør få vite at det er hans. Til deg som anbefalte at hun skulle ta abort, det er f.flate meg det sykeste, det har da vel ikke du noen rett til å si, har du hatt egne opplevelser med utro mann og skylder på henne?????? Drit heller i å svar hvis du ikke har annet å komme med....Det var kanskje hennes feil at han var utro????? Han hadde vel ingen fri vilje....
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #12 Skrevet 25. januar 2009 Takker for svar. For det første, så vet jeg at han er ikke så fantastisk som jeg fremstiller han, men han har mange gode kvaliteter. Å være utro er galt ja, derfor det bare skjedde en gang. Jeg mener selv jeg er en ganske moden 19 åring. Har jobbet i 3 år nå som forskalingssnekkerlærling, bodd for meg selv i 1,5 år, har bil, lån og går på skole og tar fag som privatist. Jeg vet at når jeg spør om folks råd og meninger, så kommer både dårlige og gode innlegg. Og jeg tar begge til etteretning. Jeg har ingen ønsker om å ødelegge for han, eller meg, men jeg vet ikke om jeg er mentalt sterk nok til å takle enda en abort. Å fortelle han er det beste og det er hva jeg har tenkt å gjøre. Men før jeg vet sikkert at noe skjer i magen, tenker jeg å holde tett.. Ikke vits i å skape et helvete av noe "kanskje"..
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 25. januar 2009 #13 Skrevet 25. januar 2009 Syns absolutt du skal fortelle ham om det. Både pga hans rett til å vite at han har et barn, og barnets rett til å kjenne til faren.
snart mor til 3 Skrevet 25. januar 2009 #14 Skrevet 25. januar 2009 Du burde nok fortelle han det uansett hva du gjør.. Det kan hende at det er det som skal til for at han våkner opp og oppdager hva han egentlig driver på med..... Så får hans og familien hans sin del så burde du si det....
Madam-mim Skrevet 25. januar 2009 #15 Skrevet 25. januar 2009 Hvorfor ikke bare ta en test? Skjønner ikke greia med å sitte å beekymre seg over dette, når du ikke vet om du er gravid engang.. En annen ting...kondom..i det minste, med tanke på at kjønnsykdommer. Tenker på kona. Skjønner at det var et engangstillfelle, men dog. Litt av en "mann" det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå