Amia Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Hei jenter.. Jeg sniker innom fra 1 tri, lurer på om noen har opplevd dette? I natt våknet jeg med usannsynlige magesmerter...MYE sterkere enn kraftige mensen smerter! Det varte i ca 5 minutter før det roet seg.. Er 5+5 idag. Holdt på å kaste opp av smertene, og kaldsvettet masse. Hadde en SA i Okt/Nov, men disse smertene i natt var enda kraftigere?! Blør ikke i det hele tatt, og nå har jeg bare litt murringer i mage og korsryggen som jeg pleier. Ringte legevakten, men de sa jeg skulle vente til i morgen og ringe fastlegen da. Noen av dere som har opplevd liknende tidlig i svangerskapet? Klem:)
scoobydo Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Hei! Så lenge du ikke blør er det nok ikke noe farlig... kan være luftsmerter ( utroolig hvor vondt det kan gjøre når man er gravid), livmoren som strekker seg, eller man kan få "magekramper" på grunn av UVI... Har også lest om flere her inne som har hatt magekramper uten blødninger i begynnelsen av svangerskapet og det har gått bra.... Kvalme/kaldsvetting kan jo også komme fordi du ble redd engstelig i tillegg til smertene... har også hatt sterke smerter øverst i magen da jeg var rundt 17 uker... dette var magekatarr... Ble veldig engstelig og kastet også opp på grunn av det! Ville ventet en ukes tid også bestilt time hos UL, eventuelt høre om fastlegen din kan henvise deg til ultralyd slik at du slipper å betale for det privat ... Lykke til Som oftest så går det veldig bra 2 gangen... jeg mistet også 1 og var innmari nervøs de 12 først ukene... men det gikk veldig bra... og er i dag 27 uker
Amia Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2009 Tusen takk for betryggende ord Scoobydo - så det først idag Jeg har ikke fått tak i legen idag, men har roet meg ned litt nå heldigvis. Ble nok bare ganske skremt av smertene, men som du sier, det kan være så mye! Gleder meg bare til jeg kan komme inn her på 2 tri og "slappe" litt mer av! Takk for svar - og lykke til fremover mot termin! Klem
scoobydo Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Ja det er godt å kunne hoppe over til 2 trimester. Man blir fort engstelig når man har mistet en gang før! Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen Lykke til!
Trilletrill Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Rundt uke 9 fikke jeg sååå vondt i venstre side av magen at jeg gråt og måtte holde mannen min hardt i hånda, han ble redd han og. Jeg var sikker på at jeg kom til å abortere for det gjorde sååå grusomt vondt. Men blødde ikke og hadde litt "gass" i magen kan man si uten å måtte utdype... Er du bekymret oppsøk lege, særlig siden du har allerede hatt en SA men så lenge du ikke blør bør det ikke være kjempe farlig.
Mamma_til_isabella Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 I mitt forrige svangerskap hadde jeg mellom uke 6 og 7 slike smerter som du beskriver. Krampe aktige smerter som varte ca 5-10 min. Jeg trodde jeg skulle dø.Kom ikke noe blod eller noe.....desverre ender ikke denne historien godt. Ma og blæremola oppdaget i uke 12..... Jeg ville bedt om en ul om jeg var deg.Sikkert ikke noe farlig siden du ikke har blødd:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå