Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Er bare en dag på overtid, men har vært utålmodig i flere uker allerede. Hadde menstermin for en uke siden, så har hatt forhåpninger om at den datoen har vært mest korrekt, spseielt siden ungen er ganske stor, ligger godt over gjennomsnittet. I løpet av den siste uka har jeg måkt snø, bært ved, gått raske turer, spist sterk mat, rengjort osv. Flere av venninnene min har sagt at sex har fungert veldig bra på de, hun ene fødte mindre enn ti timer etter sex, så fikk overtalt mannen min til det, men uten hell det også. Nå har vi hatt sex to ganger på tre dager, men INGENTING skjer! Holder på å bli sprø! Har t.o.m. "godsnakket" med gutten inne i magen og prøvd å overtale han til å komme ut, men hjelper ikke det heller!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 I know the feeling!! Gikk 10 dager over ULtermin forrige gang, og hadde 2 falske alarmer (med regelmessige maserier som jeg i min naive førstegangsfødendemodus trodde var ekte rier) rundt termin, dermed ble jo ventetiden EKSTRA lang. Og jeg prøvde også det meste, inkl akupunktur. Hjalp ikke en dritt... NÅ startet fødsel på skikkelig etter en omgang i høyet da, selv om jeg tror det kanske bare var litt tilfeldig, hehe. Endte vel opp med å bare klamre meg til datoen for overtidskontroll på sykehuset og tenkte at "DA skjer det i alle fall noe - la bare dagene forsvinne frem til den datoen"... Krysser fingrene for deg for at anstrengelsene dine snart får noe for seg )
mamman til knøttet *fødeklar* Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Hei du!Jeg forstår deg så innmari godt! Jeg gikk 15 dager over termin med førstemann og ble satt i gang.. Jeg prøvde alle triks og tips jeg kom over, men desverre funket ingen på meg. Jordmor holder en knapp på sex i og med at sæd inneholder det samme stoffet som de setter i livmorhalsen når man blir satt i gang. Prøv å finne på noe å gjøre som får tiden til å gå og er du redd det er noe galt med barnet dra på sykehuset så du får en vurdering. På Elverum kaller de inn alle gravide på termindato for vurdering, og der venter de ikke 14 dager før de setter i gang! Det er selvfølgelig store forskjeller fra sykehus til sykehus, da jeg skulle ha førstemann ventet Bærum sykehus 3 uker over ul termin før de satte i gang om alt var i orden, de var det eneste sykehuset på hele Østlandet som ventet så lenge. Rutinen på når man setter i gang fødsel er til revisjon og i fagmiljøet ønsker de ikke lenger å vente så lenge osm 14 dager lenger. Lykke til en hel masse! Håper du kommer i gang av deg selv!
birrisj05.02.09 Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Han kommer når han er klar for det Lykke til!
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Akkurat.. At ikke babyen kommer når DERE vil, betyr jo bare at han/hun ikke er klar for å komme ut enda.. De små kommer når de kommer, og er klare for å møte den store verden Patience my friends;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå