Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei :) Det er lenge siden jeg har vært her inne, så jeg bør kanskje presentere meg litt. Jeg er over 40, har 4 små - hvorav den yngste 2 md. Jeg har vært en del aktiv på "Gravid i moden alder", men her inne har jeg ikke vært på en stund. Det er deilig å være hjemme i permisjon, selv om jeg denne gang har "gått med på" å dele perimisjon med mannen min. Den er ny for vår del, men jeg tror det vil gå bra. Jeg tror nok det skal bli kjekt å begynne på jobb igjen også. Det blir mye hjemmetid, med ungene, og da også en del nettid. Jeg holder meg litt her inne, og på mitt eget lille forum som heter Taletrengt.com. Der er det mange kjempe hyggelige mennesker, og vi diskuterer alt fra husbygging til hvordan vi skal oppdra ungene våre eller rett og slett hva vi skal ha på oss eller si på et jobbintervju ;o) Velkommen inn, hvis noen av dere har kapasitet til flere forum.

Nå er jeg spent på om det er mye aktivtet her inne, og om flere av dere kanskje kjenner hverandre fra før?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen hit! Jeg er også over 40 og har 3 små (en av dem ville protestert på å bli betegnet som liten hvis han hadde sett det). Min yngste er 14 mnd og jeg har vært tilbake i jobb siden 1. oktober. Minstesnupp storkoste seg med pappa og pappa storkoste seg med henne.

Her blir deg også mye hjemmetid sammen med ungene og de aller fleste kveldene tilbringes foran en av skjermene. Akkurat her på modne har det vært litt stille en stund, har inntrykk av at mange har startet det nye året nokså travelt. Jeg skal titte innom forumet ditt, men ønsker ikke at modne skal dø helt ut.

Noen har vært aktive her lenge, jeg tror jeg nærmer meg tre år og noen av de andre var her før det. Altså "kjenner" vi hverandre ganske godt her inne fra. Noen har truffet hverandre 'live' også. Mange har kortere fartstid enn meg her, men alle er flotte, åpne, rause og fine :-D

Skrevet

Hei igjen :) Så koselig svar! Jeg trivdes også veldig godt her inne sist gang jeg var aktiv, så jeg regner med at dette blir en fin plass å være denne gang også.

Skrevet

Hei og velkommen tilbake til oss modne damer.

Jeg er akkurat fylt 43 og trives her inne. Har ei lita tulle på 18 mnd (i dag), en gutt på 6 år, ei stor jente på 21 år som har sørget for at jeg også er blitt momor til to herlige barn på hhv 6 mnd og 3 år!

Begynte på jobb 5 januar, dvs hele den uka gikk med til tilvenning i bhg, så det ble ikke øfr 13 januar jeg var på plass bak kontorpulten min.

Ser ut til at kommede uke blir tilbrakt hjemme med ei syk lita frøken. Blir iallfall hjemme mandag og tirsdag, så får vi se hvordan ståa er på onsdag.. Hun hadde 40 i feber i går, var på legevakta, men fikk beskjed om å dra hjem og gi ho paracet. Var virus.

Tett i halsen, hun veser når hun puster, vondt i halsen og vil ikke drikke og ikke spise. Snørrete og i det hele tatt. Huff.

Men nok om det, hun er bedre i dag.

Som Maud sa, så har det vært stille her inne på modne etter nyttår. Får håpe det tar seg opp igjen. Personlig kjenner jeg ingen av dise koselige damene live, såvidt jeg vet iallefall. Men syns det er trivelig her inne. Ikke så skarp tone som det har lett for å bli på skravle iallfall.

Hilsen

Skrevet

Så kjekt å være mormor da! Da tenker jeg det er livlig hos dere til tider, med både små barn selv og små barnebarn! :o) Kjedelig når de små er syke! Ha riktig god beding!

Skrevet

Maud - så koselig å se at du har meldt deg inn på Taletrengt.com :o) Fikk du aktiveringsmailen? Det er forresten allerede laget en velkomsttråd til deg :D

Gjest amandine
Skrevet

Hei! Jeg er en av de nye! Jeg dumpet inn og ble sjarmert i oktober etter at Knøttet ble født. Er 38 og gift med Gubben, har Vakkerungen på 6, Broremann på 5 og Knøttet sammen, pluss hans Mymlen på 17. Er veldig glad for alle disse flotte damene her inne, deilig takhøyde og lune små epistler. Velkommen!

Skrevet

Hei du!

Jeg er 31 år og har tre barn.... en liten fyr på 8 ei lita snuppelure på 2 og han babyfisen på 8 mnd ellerno'. Jeg vet ikke helt hvor gammel han er jeg, men han er helt klart tilstede ;-)

Jeg er gift med mannen min, et godt eksemplar av arten, og jeg er fornøyd!

:-)

Jeg kjenner noen, men ikke alle, men det gjøkke no, for her er det koselig, om enn ikke så aktivt for tida :-)

Skrevet

Jeg har vært veldig fraværende her inne ei stund,min minste har ikke forstått at natten skal brukes til å sove. Og så er det januar i seg selv da, det er i grunn ei dyster måned synes jeg. I allefall når det blåser og er minusgrader og alle er syke, og etterdønningene etter desembers sløseri sitter i kropp, sjel og ikke minst: Bankkontoen:) He he

Jeg er da 35 år, med fire troll. Den eldste en gutt på 15 som lever helt i sin egen verden, og sover mer enn oss alle tilsammen:) Så er det Knoll og Tott, to jenter på 7 og snart 9 år, de får oss til å knekke sammen i latter og de får oss til å rive oss i håret av frustrasjon. Så er det jenta som hele familien svermer rundt, lille prinssesen var på snart 6 mnd. Jeg er lykkelig gift, med verdens snilleste mann og forelsket hver enda dag i han:)

Satte meg egentlig ned for å få unna noe papirarbeid i dag, men her er jeg da, istedet:) Nyter stunden, lillefrøkna har sovnet akkurat nå, ungene er på skolen og mannen ute og jobber.(vi bor på gård)

Jeg kjenner så vidt jeg vet, ingen av de her inne på ordentlig:)

Kos deg her inne, og ha en fin dag:)

Skrevet

Maud: Superkjekt at du har aktivert deg, og allerede har kastet deg inn inn i diskusjonene på Taletrengt :)

Så hyggelig med så mye respons i tråden :) Jeg er som sagt hjemme i permisjon, men dagene fyker. Jeg trodde jeg skulle få gjort så mye når jeg allikevel gikk hjemme, men dagene går med til vanlig husarbeid, stell, kos og mating av baby samt å kjøre unger til og fra fritidsaktiviteter. Hmmm..jeg burde absolutt fått ryddet gjennom en del skrot i skuffer og skap. I tillegg har jeg en del bilder som burde vært puttet i album. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke får det gjort. I tillegg skal vi bygge om på huset, og i den forbindelse burde jeg også blitt kvitt en del unødvendig ting og tang rundt omkring.

Andre som ikke får tiden til å strekke til, på tross av permisjon?

Skrevet

hei! Og velkommen hit. Jeg var aktiv her mens jeg var hjemme i permisjon, men begynte å jobbe 1. august da lille M begynte i barnehagen. Han er nå 21 måneder, så ikke baby lenger :-) Så, tiden min her inne har begrenset seg en del, men prøver å komme innom i ny og ne. Veldig mange koselig damer her inne, og du får alltid et svar hvis det er noe du lurer på, eller bare trenger noen å lufte tankene for.

Selv er 37, gift og har "bare" lille M, men er i tenkefasen på om vi bør lage en til :-)

Skrevet

Jeg kjenner at jeg gruer meg litt til å begynne på jobb igjen allikevel, samtidig som jeg ser fordelen med at mannen deler permisjonen med meg. Men - dagene går litt fort nå, og jeg får jo ikke gjort halvparten av hva jeg hadde planlagt å gjøre i permisjonstiden. Jeg vet at dette er den siste svangerskapspermisjonen, og kanskje det er det som gnager?! Men, jeg kan jo ta omsorgspermisjon, uten lønn, etter hvert. Hmm..jeg tror jeg må tenke litt gjennom hvordan jeg ønsker å bruke den siste delen av permisjonen min.

Skrevet

Den permisjonen går jo så altfor fort!!! Jeg tok ut omsorgspermisjon uten lønn et halvt år. Nå har jeg 30% permisjon fra min 80% stiling, så jeg jobber i kommunal forvaltning i 50% stilling, også har vi jo gårdsbruk i tillegg da.... Men ungene er jo ofte med oss i fjøset, så vi har jo tid sammen med de da også! De syns storts ett det er moro! Mannen min ti\ok kun de 6 ukene ut, og jeg var jo også hjemme da, så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...