Gå til innhold

Hvordan er dette? Ang permisjon...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gitt sambo hele permisjonen minus de ukene jeg måtte ta fordi jeg studerer. Fullammer, og barnet er nå 4,5 mnd, så jeg må selvsagt gjøre en del selv. Men sambo blir sur om jeg ringer og ber han ta seg av barnet så jeg får lese. Han har vel ikke holdt seg hjemme i 20 min sammenhengende siden han begynte i permisjon. Han skal bare besøke kamerater hele tiden, ut på sjøen og fiske osv, så jeg har sittet med 100 % studier, 90 % husarbeid og 100 % baby i flere måneder. Har prøvd å ta det opp med ham flere ganger, men får til svar at jeg må da klare å skifte en bleie selv, så da får han det til å høres ut som at jeg bare ikke gidder. De gangene jeg har vært nødt til å dra på skolen, har han levert babyen hos mamma... Så han har betalt ferie han for tiden... Er lei av å mase, så jeg lurer på om jeg kan endre på permisjonen nå, selv om det allerede er påbegynt? Er jo ikke noen vits i at han får betalt for å være hjemme med baby, når han aldri er hjemme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han der skulle hatt seg en smekk ser jeg. Mannfolk!

Hadde ikke godtatt det jeg nei. Har man perm så skal han faen meg få ha den å.

 

Når det kommer til permisjons greia, så har jeg dessverre ikke peiling.

Men tror da det kan være mulig. Snakk med Nav om å få søke utsettelse på permen hans.

Skrevet

hadde vært skikkelig forbanna på samboer jeg. Høres ut til å være veldig lite moden...

Skrevet

Ja du kan forandre på permisjonen, men han må jo også snakke med arbeidsgiver om at han må komme tilbake før. Om de har annsatt en vikar i hans stilling kan det bli problemer med det.

 

Si hva du har tenkt å gjøre først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...