Scopo Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Dette er mitt andre svangerskap, og i mitt første var jeg kvalm/oppkast t.o.m. uke 21. Jeg er nå i uke 7+4, og er fryktelig kvalm, og ikke bare om morgenen. Jeg er kvalm, og nippet til å kaste opp hele dagen. Den eneste gangen jeg ikke er kvalm, er når jeg sover. Jeg prøver akupunktur, ingefærtabletter og reisesyketablett, tror nok at dette gjør at jeg ikke kaster opp ennå. Men dette er jo helt uutholdelig. Hadde jo håpet at det ikke skulle bli slik denne gangen.... Noen råd, eller trøst?..?
_Lotus_ Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Slenger meg på denne jeg også, er førstegangs og har til nå vært ekstremt kvalm, innlagt på sykehus pga deydrering. Kastet før det opp 4-5 ganger daglig, selv om jeg ikke hadde mat i magen, utrolig ubehagelig. Er så spent på når det skal gå over. Afipran har null effekt bortsett fra at jeg blir sløv og uopplagt, og Postafen mistenker jeg gir meg diarè..Så nå har jeg seaband på selv om jeg ikke har fått effekt av de før, desperat så prøver alt... Noen flergangs som vil fortelle når det gikk over for dem? Er i uke 10 nå, så jeg krysser fingrene for at det gir seg om ikke så mange uker... God bedring Scopo!
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Jeg er ulidelig kvalm 24/7. I mitt første svangerskap varte dette fra uke 4 til uke 16 - og på den tiden gikk jeg ned 12 kilo. Jeg har da litt å ta av, så sånn sett er det ikke så farlig. Ved fullgått svangerskap veide jeg like mye som før jeg ble gravid. Nå er jeg 10+3, og har vært kvalm siden uke 4 denne gangen også. Så nå krysser jeg det jeg har for at det varer til uke 16 eller helst kortere. Har gått ned noen kilo allerede. Spiser jeg noe, kommer det opp igjen, spiser jeg ingenting, vel så kommer det opp noe da også. Vet ikke om det finnes noe trøst jeg, bare at det går over en eller annen gang. Og så er det som ved smerter ved fødselen - det er glemt når det er overstått, og det er absolutt verdt det.
Neetamor-mednyspire Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 med første var jeg ikke kvalm, med nummer 2 kastet jeg opp til uke 26-bare lukten av mat fikk meg til å kaste opp, men denne gangen er jeg bare utrolig kvalm og har ingen matlyst.. for meg hjelper det å spise knekkebrød og små måltider. kaffe har jeg kuttet helt og små spiser frukt og grønnsaker-blir jeg kjempe sulten -blir jeg kvalm og må kaste opp.. håper bare det går over etter 12 uker.. er 7 uker nå
mossik,en med tut og to jenter Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Uff høres ikke bra ut det du opplever. I mitt første svangerskap (fikk jente) var jeg bare litt uggen på morgenen, og det gikk over ca uke 12-13. Med nr to (gutt) kastet jeg opp i 9!!! mnd, siste jeg gjorde før jeg dro på føden var å tømme magen. Var ikke noe mønster på det, så det var vanskelig. Nå er jeg 8 uker og kvalm konstant, men klarer stort sett å ikke spy, men spiser absolutt hele tiden. Kommer til å se ut som en HVAL til slutt.
Johan Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Uff, så mange som er så lenge kvalme da... Forrige gang var jeg ikke kvalm en dag (gutt), men nå er jeg veldig mye kvalm, kaster opp av og til og matlysten er helt fraværende.. Håper det gir seg rundt uke 12, er 9+2 nå....
gravid84 Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 takker for en slik og håper flere med litt erfaring i dette...jeg er da en av de førstegangsgravide som er veldig kvalm og ønsker tips fra andre som er der selv! Jeg er selv 7 + 4, og spyr hver dag...er sykemeldt fra jobben min som førskolelærer og har godt ned en god del
TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Hei. Jeg er i 7.uke nå, og begynte først i forrige uke å bli dårlig, men da også forferdelig dårlig.... Og dårlig hele dagen! Har hatt to avbrutte graviditeter før, men har aldri vært dårlig! Hører rykter om at mange som venter gutter er dårligere enn de som venter jenter, men så har man jo tilfellene der det er helt omvendt... Men, et lite tips jeg fikk av sjefen min - spis noe før du står opp av senga, f.eks. mariekjeks =) Jeg har mokkabønner,vann og mariekjeks på sengekanten =) Det funket for meg, ble ikke helt tipptopp, men i allefall mye bedre!
barbalala Skrevet 26. januar 2009 #9 Skrevet 26. januar 2009 Jeg er i uke 12 og har vært uggen siden uke 3, men skikkelig kvalm og dårlig siden uke 8. Jeg har stort sett ligget i ro siden romjula, og er nå 50% sykmeldt (mot 100% tidligere i januar). På formiddagen er formen brukbar, men utpå ettermiddagen og kvelden blir det bare verre og verre. Dette er mitt andre svangerskap, og jeg har ikke hatt slike plager tidligere. Jeg har prøvd både sea bands og akupunktur uten hell, og nå bare krysser jeg fingre på at det verste er over snart... ;-) Lykke til til dere andre som også er kvalme :-)
my&E *mistet vår datter* Skrevet 26. januar 2009 #10 Skrevet 26. januar 2009 Huff, er ikke noe hyggelig dette. Jeg er i uke 8 + 3, og har vært uggen siden uke 4. har enda ikke kastet opp men brekker meg en del ganger. gått opp 1 kilo. Min bestemor spurte om jeg var kvalm, og hun rådet å spise appelsiner. det er utrolig friskt og godt og hjelper. Kanskje det hjelper andre også. Jeg drikker vann når jeg er tørst, holder meg unna sukkerholdig drikke, og spiser ritz kjeks (tørr kjeks) appelsiner og grove knekkebrød.Kvalmen har gitt seg litt, så håper den ikke kommer tilbake. Lykke til alle sammen. Dessverre litt av "sjarmen" som følger med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå