dete Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har fire barn, der to går på skolen, en i bhg og minste er 1 mnd. Jeg er oppe om natten og ammer to tre ganger hver natt. Mannen min begynner kl 7 på jobb fire dager i uka og kl 12.30 en dag i uka. Barnehagen åpner ikke før 07.30 og de store går ut av huset 07.50. De største går heldigvis til skolen alene, men jeg og de to minste kler oss og går til barnehagen. Jeg har konstant dårlig samvittighet for pappaen fordi jeg spør om han kan stå opp med ungene den ene dagen i uka som han begynner seint. Det er den dagen jeg slipper å ordne fire unger alene og kan slappe av på morgenen, samtidig som at det er hans eneste dag i uka å sove lenge på... Hva kan jeg kreve av far egentlig? Eller hva kan han kreve av meg?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 det må dere jo bli enige om. han har jo sikkert forstårelse for at du trenger å sove når det er du som står opp om natta.
solemio Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Lite lovreguleringer på sånt, dessverre... Går det ikke an å snakke sammen om dette og bli enige om en geri løsning? Jeg vet hvordan vi hadde løst dette i dette huset, men jeg skjønner mer og mer at jeg er temmelig heldig (der sa jeg hva jeg krever) når jeg leser innlegg her inne.
dete Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2009 Vi kan snakke. Han gjør det han får beskjed om, men jeg får dårlig samvittighet.
It's all about me Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Dere er vel to om å trenge å slappe av litt. Så hvorfor ikke dele på oppgavene på fredagene og slappe av en morgen hver i helgene....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 hvorfor får du dårlig samvitighet? får han dårlig samvitihet for at du står opp om natten og ikke han?
dete Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2009 He, he. Nei han får nok ikke det. :-)
Mamman til Alida J. Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Har det slik selv...men vi har bare ett barn da, på 4mnd som er ganske så umulig til tider. Og jeg gjør stort sett alt her i huset. Og jeg får dårlig samvittighet vis jeg spør han om å hjelpe meg.
Tøysetipp Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Når dere har fire barn + en baby så er det ikke storforlangende at far står opp om morningen den dagen han har fri. Slike frynsegoder hører ungkarslivet til. Du får ri den dårlige samvittigheten av deg. Godt han er lydig da;-)
du og jeg og vi to Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Du begynner med; Jeg har fire barn... men det er vel DERE som har fire barn? Jeg synes det blir feil å snakke om hva man kan kreve av hverandre, men skjønner at det av og til blir til det (var der selv...) - men det burde jo være snakk om hvordan dere kan løse dette til det beste for alle? Du har permisjon, og tar alle nettene og alle ungene på morgenen, og da synes jeg det høres lurt ut at du får slappe av en morgen. Og så kan dere jo dele helga? En dag hver?
2SmåTroll Skrevet 25. januar 2009 #11 Skrevet 25. januar 2009 Jeg krever ingenting, men jeg forventer jo selvfølgelig at han som far hjelper til med barna. Er ikke bare jeg som har lagd dem. Og at han står opp den ene dagen han begynner 12:30 og hjelper til med barna er vel bare fair.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå