Mimi82 Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Sovner nurkene deres av seg selv eller må de puppes/bysses i søvn? Her er det nemlig ikke særlig populært å bli lagt ned når han er trøtt, skal helst sovne ved puppen eller i fanget, og dersom han blir lagt i bagen for tidlig så blir et par store blåe glugger slått opp mot meg og så begynner han å sutre. Har noen av dere andre det også sånn eller har noen funnet en bra måte å få gullet til å finne roen av seg selv på? Er vel kanskje ikke helt heldig om han blir vant til at han må ha pupp hver gang han skal sove liksom...
3b@rnsmor-30* Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 mine har ikke klart å roe seg på egenhånd da de var så små... tok noen flere uker før det skjedde...
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Så små barn har ikke rutiner, og det tryggeste og beste de vet er mammas pupp/fang. Ikke bekymre deg for rutiner enda, de kommer etterhvert. Enn så lenge skal du la lille nurket føle seg trygg og sovne der han klarer det. Ja, det blir litt ekstra pes for foreldrene, men det går seg til etterhvert. Har en liten tass på tre uker selv, og det er akkurat likedan her. Storebror var også akkurat likedan, men etter noen mnd så kom rutinene med døgnrytmen ;-) Det ordner seg. Små gull kan ikke bli bortskjemt!
Mimi82 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2009 Tusen takk for svar! Høres jo helt sant ut som du sier at han er så liten at man ikke kan forvente særlig med rutiner ennå. For min/vår del gjør det ingenting at han sovner sånn, men var mer usikker på om det kanskje ikke var så lurt (søstra til sambo har nemlig snakket mye om hvor viktig det er at de små lærer å finne roen selv). Men, det er ikke noe å stresse med ennå da skjønner jeg, går seg vel til etter hvert når han blir litt større Ha en fiiin søndag!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Storebror sovnet fint av seg selv.....Men lillebror måtte sovne ved puppen eller at jeg bar han i bæreselen =) Men så fort han hadde sovnet var det greit å legge han ned i vogna =) Han sov i vognbagen inne hele tiden, inkl natta i de første 4 mnd. Ser ikke helt hvorfor en så liten baby skal måtte sovne av seg selv hvis h*n ikke vil. Mini tok aldri noen skade av å sovne ved puppen i en alder av 6 mnd... han sovnet fint ac\v seg selv etterpå fordi, uten noen form for "tilvenning"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå