Gå til innhold

ikke modne egg??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg var hos gyn en uke etter el sa han at jeg ikke hadde modne egg.. hva betyr egentlig det?? er det meningen eggene skal være modne en uke etter el?? eller er det kansje noe av grunnen til at jeg ikke blir gravid?? at når jeg først har el så er ikke eggene modne nokk?? hjelper det med pergo for at de skal bli modne??

håper noen kan svare på noen av spørsmålene mine hvertfall..

og for de som "kjenner" meg og lurer så kom tr i dag.. som hun hadde planlagt:( så da blir det dobbel pergo på tirsdag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virkelig ingen som kan svare på noe?

Skrevet

har lest på en side at eggstokkene kan konkurere om å slippe egg under eggløsning, for eksempel, vinner høyre eggstokk å får slippe egget som er modnet, da har fortsatt venstre egstokk et egg evn flere egg som er modnet men som ikke vart slippt.

eggene er modne når de er over 18 mm sa min gyn, når jeg var hos gyn sist, ca en uke etter el hadde jeg et egg som var på krympingens veg som var 18,17 mm i ene eggstokken mens i d andre var det bare bittesmå egg som ikke var modne.

det din gyn sikkert mener med at du ikke har modne egg etter el er at d ikke er gjenværende store nokk egg i en av eggstokkene og da har du sikkert ikke hatt egg som har modnet nokk til at d kan bli et levedyktig egg, over 18 mm.....da kan du heller ikke bli gravid, pergo skal gjør at du stimmulere eggproduksjon.....så ja pergo helper til å modne egg.

jeg skal også ha dobbel pergokur og eventuelt sprøyter til hjelp av el neste syklus, sitter bare å venter på at TR skal komme, men kommer vel 14 dager over tiden denne gangen også siden jeg ikke hadde el som blodprøva mi viste.. lykke til

Skrevet

tusen takk for svar:D

hva er det de sprøytene gjør?? har jeg forstått det rett: pergo hjelper å modne eggene slik at de blir levedyktige, og hjelper kroppen å slippe ett eller flere egg?? stemmer det??

Skrevet

pergo hjelp å modne egg, men ikke å slippe, det er d hormonspryta som gjør. :)

Gjest Dina:-)
Skrevet

det betyr enkelt og greit at du ikke har hatt noen modne egg for å få eggløsning. derfor kan du ha hatt en syklus uten eggløsning eller eggløsningen kan bli veldig forsinket.

Skrevet

åååååååååååååååhh så mest sansynelig så har kroppen min prøvt flere ganger i hver syklus å ha el (har fått positive el-tester) men så har ikke eggene vært modne nokk til å slippes å derfor har jeg ikke blitt gravid?? men jeg hadde jo el uken før jeg var hos gyn.. har tempet så det vet jeg helt sikkert.. så grunnen til at kroppen kan slippe flere egg når du går på pergo er at det er flere egg som er modne???

forstår nå at jeg burde spørt gyn om litt flere ting før jeg gikk;) er bra det er så mange smarte damer hær inne;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...