Gå til innhold

Dere som har hatt SA/MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag hadde vi sex for føste gang siden SA 12.1 og utskraping 13, men vi hadde ubeskyttet sex, rett og slett forde vi glemte det. Vi blir jo anbefalt å vente en TR før man prøver igjen men jeg har jo ikke peiling på når EL kommer el om den har vært.

Hva gjør dere?

Hvor lenge blødde dere og når kom TR?

Hilsen ei som håper på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde en sa da jeg var 6 uker på vei. det blødde litt mer enn vanelig mens, men ca like lenge. fikk første mens etter normalt etter det, altså ca 28 dager etter sa. og ble gravid perioden etter det :)

Skrevet

Jeg var ca 7uker på vei og slutter å blø for ca 1 uke siden

Skrevet

Jeg hadde utskrapning 12 og har ventet med sex. De anbefaler to uker, og jeg har hatt endel komplikasjoner.

Jeg venter og grunnen til det er at jeg har rester. Jeg har 7 mm rester som jeg må vente kommer ut av seg selv. Det er ganske frustrerende da jeg har tatt to hjemmeaborter og en utskrapning og enda klarte de ikke å få fjernet alt. Så jeg må bare vente.

De anbefaler å vente slik at slimhinnen får bygget seg skikkelig opp igjen, men mange blir gravid med en gang og det også går bra. De har ingen statistikk på at det går dårlig om man blir gravid med en gang.

Men er det sånn at man ikke er klar for det (rester) så blir man kanskje ikke gravid heller!?

Blødde i litt over en uke. Venter enda spent på tante rød, aner ikke når den kommer.

Skrevet

Fikk du beskjed om at du hadde rester igjenn etter utskraping?

Skrevet

Jeg hadde en SA i uke 10, i januar 08. Jeg fikk utskrapning.

Jeg blødde bare 4-5 dager etter denne. Og vi hadde sex litt over en uke etter det. Jeg fikk desverre infeksjon, så det skulle jeg da ikke gjort. Det var veldig veldig vondt.... Jeg fikk mensen igjen en 4 ukers tid, så syklusen min retta seg ganske kjapt. Men jeg hadde store blødninger i 4-5 mnd etterpå. Vi venta med prøvinga 6-7 mnd vi. Men det vare bare for at vi ville ha en pause fra det, og for at jeg ville ha SAen litt på avstand.

Skrevet

Jeg fikk en styrtblødning og måtte dra rett til Ahus. Det kom masse klumper (blod sikkert) og det skal det ikke gjøre, men jeg har hatt masse blødninger så jeg fikk ultralyd. De måtte se at dette ville stoppe opp. Så da så de det.

Det er ikke obligatorisk med ultralyd etter utskrapning og det er dumt:(

Man kan gå i flere mnd med rester da, uten å vite det.

Skrevet

Jeg blødde i ca 14 dager og tror jeg hadde eggløsning rundt 15-16 dagen, (testet positiv på eggløsningstest) Ikke fått mensen enda, vi har stått over denne perioden for jeg har ikke sjekket om jeg har rester.

Lykke til!

Skrevet

J-76 Lurt å få en mens i allefall! Normalt sier de at det ikke skal være rester, men de gjør det jo i blinde. Hun sa til meg alt var ute, hun tok feil!! Irriterende! Vil ikke en gang til! Likte ikke narkosen.. følte at jeg ble kvalt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...