Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg syns dette navnet er veldig fint, men det er nok dessverre for mye disneypreg over det... Men det brukes vel som jentenavn i norge, ikke sant? For i Israel osv er vel Ariel et guttenavn? Eller tar jeg feil nå? :-)
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Som i Ariel Sharon? ;-) Ser ut som om det brukes mest til jenter her, ja (så på navneguiden til venstre)
Sylteflesk Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Jeg tenker mest på vaskepulver, jeg da. Og Ariel Sharon.
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Hehe, Ariel Sharon ja.. Syns det er veldig fint da, men kanskje noe spesielt...
Gjest -<<- Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Det er rundt 130 kvinner og 80 menn i Norge som heter Ariel, så det er jo primært et jentenavn men absolutt brukelig til begge kjønn. I Israel er det mest menn som heter det, men jeg kjenner også en halvt israelsk jentebaby her i landet som fikk navnet Ariel - så det er neppe etablert som 100% guttenavn der heller.
Sørland-snuppa Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 jeg har ei veninne som har gitt jenta si navnet ariel. det er et fint navn og hun blir ikke samenlignet med disney ariel eller noe annet heller. det var litt i begynnelsen bare, av venner og familie, men det er fordi hun har rødt lankt hår da. hehe...
Norwegian by injection Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Jeg synes Ariella er et nydelig navn. Ariel er også fint da :-)
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Ja, jeg ville antatt at en baby som het Ariel var jente. Men, jeg ville absolutt skrevet Arielle, er jo tross alt slik man vanligvis skriver jentenavn. Gabriel - Gabrielle, Michel - Michelle osv.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 ariel er et jødisk navn på gutter og brukes også i norge som guttenavn.
Gjest Nydelige Christina&Nathalie Skrevet 25. januar 2009 #11 Skrevet 25. januar 2009 Vet om en gutt som heter Ariel....synes det hørres ut som ett jentenavn, men er visst guttenavn....eller begge deler...?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 25. januar 2009 #12 Skrevet 25. januar 2009 Eg veit om ein gutt som heiter Ariel, el det er vel meire rett å sei at det er ein mann...... Eg hadde ikkje valgt det til navn på ungen min, hverken som gutte el jente navn, men det er fordi det navnet ikkje er i mi gate.........
Gjest Siklerotte Skrevet 25. januar 2009 #13 Skrevet 25. januar 2009 Er jo unisex. Kjenner en norsk (riktignok jødisk) gutt som heter Ariel - så det brukes jo til gutter her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå