Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente i magen som hikker av og til.....det jeg synes er så rart er at hun hikker så lenge i strekk! Jeg får liksom litt vondt av henne,men vet at det ikke er farlig da....er det noen som vet HVORFOR de hikker bortsett fra å trene lunger?Har det noe å si hva vi gravide har spist?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvorfor de hikker bortsett fra lunge treningen, men kan jo være det er pga av at de sveller foster vann litt for fort..?? Lillegutten min hikker hele tiden føler jeg. har telt opptill 7 ganger på en dag/natt.

er ikke det litt mye??

Skrevet

Vet ikke helt hvorfor jeg heller, men jeg er fryktelig fascinert av denne hikkingen selv. Har et barn fra før som aldri hikket i magen og knapt hikket som baby, mens denne plutten hikker omtrent hver dag og leeeenge av gangen. Noen ganger flere ganger til dagen også. Får håpe han ikke blir født med samme megafon-volumet på røsten sin som faren har, haha...

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Hvordan vet dere at bebisen hikker??

Skrevet

Min baby hikker også masse! Flere ganger om dagen!

Jeg merker det ved at det kommer mange, jevne "dult" i magen.. Er så rytmiske, så jeg er ganske sikker på at det er det jeg kjenner. Men kjenner det alltid nederst i magen.

Skrevet

Tina-Mari - babyen hikket mens jeg var på svangerskapskontroll mens legen sjekket etter hjertelyd. Hørte da lyden og kjente at det "rykket" litt helt nederst i magen samtidig. Hadde ikke kommet på at det var det selv, hadde ikke legen kommentert det :o) Minner littegrann om leamus bare at det er jevnere og saktere på en måte. Akkurat nå litt ubehagelig siden det er såpass langt nede (rett over skambeinet) så kjennes litt ut som leamus i dåsa, hehe... Kan også se litt rykking i magen også nå når jeg er såpass på vei.

Skrevet

dem sier at jo mer barnet hikker jo mer trives det i magen.

Skrevet

Og hikker de mye inni magen så hikker de en god del etter at de er født også, de første månedene! :-)

Skrevet

Hikking har vel ikke noe med trivsel å gjøre???

Kan jeg ikke tenke meg til!

Noen hikker mye, andre ikke. Min lille hikker nesten aldri, kanskje en gang annenhver uke. Og selv hikker jeg nesten aldri heller.

Skrevet

min hikker mye, og det er ikke vanskelig å forstå at det er hikking:) men den hikkinga er litt her og der, og jeg er i uke34..... burde han ikke snart ligge med hodet ned???

Skrevet

min nr 1 hikket aldri i magen og diet uproblematisk, nr 2 hikket masse i magen og når han diet svalgte han masse luft så jeg hørte det og skrek selvsagt tilsvarende etterpå.. Nå har jeg nr 3 i magen og han hikker han også. Håper inderlig det ikke er noen sammenheng der altså!!

Skrevet

Hei:)

Min lille og hikker nesten hele tiden,synes det er veldig ubehagelig siden den hikker oppå min puls i lysken.Søsteren gjorde også det masse.kan se hele magen rykker til når hikkene kommer.

Eneste positive jeg synes med det er at jeg kan følge med selv hvor hodet er:)

Så veldig greit at det holder seg nede nå når det nærmer seg.Men mye kan skje på 9 uker!!!!

Jeg og fikk høre sist at huntrente opp lungene til å bli sterke.Og det var de jammen meg og! Kunne skrike noen desibell fra dag en ja:):):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...