sn@rt2barns-mor Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Gutten min på 3 år har hatt en stgg hoste to døgn nå. Spesielt på natta. I natt hadde han høy feber også... Han bjeffer når han hoster og jeg hører at han puster tyngre enn vanlig. Han får ikke sovet noe på natta, svært plagsomt for ahn stakkar! Er det trygt å vente til i morgen med å dra til lege? Ville gjerne dratt i datg, men det er ikke legevakten så interessert i skjønte jeg i stad når jeg ringte. Hadde håpet han kunne få noe for hosten. Kan jeg gi Cosylan på natta? Står på ulike nettsider at barn over 3 år kan få det - i små doser selvfølgelig...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Luke har hatt falsk krupp 2 ganger, det beste du kan gjøre om natten er faktisk å gå ut med han slik at han får kald luft i lungene. Jeg var ikke hos legen de 2 gangene han har hatt det, det har gått over av seg selv med kald luft og kald drikke. Cosylan kan gis til barn over 3 år, 2,5 ml x 2 har vi fått skrevet ut før. Om Cosylan hjelper mot falsk krupp aner jeg ikke, tror det hjelper mer mot slimhoste. Her kan du lese om falsk krupp http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322369
Bring_it_on!!:)) Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Mini har hatt falsk krupp et par ganger.. Hosten er veldig lett og kjenne igjen.. Selvom mini aldri hadde hatt det før så kjente jeg igjen hosten utifra beskrivelsen med en gang.. Legger ved en link her.. Der kan du høre hvordan hosten er ved falsk krupp.., samt råd når de har det.. http://www.klikk.no/helse/barn/article323417.ece Hvor gjønde hosten er er litt opp og ned.. Mini var nesten mye verre en det der første gangen.. men da fikk vi også kortison av legen for og åpne.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå