taz Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg er uke 19. og har blitt fokjølt og har feber. Hvordan er det å ha feber når en er gravid? Er det skadelig for fosteret?
trollmor:) Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Ja, det er verre om fosteret blir overopphetet enn at du tar en paracet.
laffi - fødeklar :) Skrevet 26. januar 2009 #4 Skrevet 26. januar 2009 Jeg lå hjemme hele forige uke med kraftig forkjølelse, fikk ikke sjekket om jeg hadde feber før etter 4 dager - og da hadde jeg 40,3 i feber!!! Fikk totalt noia, ringte legevakten - og fikk beskjed om å ta to paracet. Feber'n gikk ned. Nå spiser jeg penicellin pga virus i kroppen... liker ikke helt det, men er bedre for babyen å bli frisk så fort som mulig! Regner med at legen vet hva hun gjør...
Vil Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg vil tro LITT feber ikke er farlig, men jeg vet ikke hvor grensen går for at man bør ta febernedsettende. Da jeg var syk i jula satt jeg med termometeret og målte i ett sett for å sjekke at feberen ikke gikk over 38. Paracet er helt okei, det er de andre febernedsettende man ikke skal bruke. Ibux og slikt blant annet. Faktisk hjelper det også å kle av seg og gå et øyeblikk ut i kjølig luft også (ikke så du begynner å fryse såklart, da er det mot sin hensikt.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå