Gå til innhold

Hvordan holder dere motivasjonen oppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette begynner å bli veldig tungt og har så utrolig lyst til å bli ferdig med å være gravid. Er lei av kroppen, gruer meg til fødsel og ser ikke helt at det skal komme noe positivt ut av dette akkurat nå (vet jo at dette endrer seg når den lille har kommet)...

Hvordan klarer dere andre å holde motivasjonen oppe?

Jeg har så lyst til å finne på noe gøy for å få tiden til å gå, men alt begrenser seg pga enorme mengder med snø, at vi bor veldig usentralt og at vi har svigerfar på besøk. Blir derfor mange timer her inne...;)

Er forøvrig 9 dager over tiden, men har ingen tegn til å skulle føde overhode.

*klageklage*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å holde motivasjonen oppe ved at jeg snakker med min mann. Forteller når jeg føler at jeg vil gi opp. Da trøster han så godt og sier at alt vil bli vel snart. Hun kommer snart. Så prøver jeg å tenke på den lille snuppa og hvor deilig det blir å holde henne og kose med henne. Ser for meg hvordan hun ser ut, lyden hennes.. og hvor stas det blir å gå på tur med vognen. Og når alt virkelig bikker mot og jeg føler meg totalt utslitt pga nedpress, murringer og harde kynnere, så tenker jeg på at om 6 dager i dag så er jeg ved termin, og etter det kan de sette meg i gang. Skal til kontroll den 30. og da kan jeg trygle om hjelp. Nå er jeg en stor smule desperat her fordi jeg har fått en del tilleggsmerter som krever medisinsk behandling, hvilket jeg ikke kan få nå pga babyen. Det skal jeg bruke ved neste kontroll slik at jeg har større sjans for å bli strippet og satt i gang.

Skrevet

skjønner godt hva du mner. Jeg har 9 uker igjen men er lenket mer eller mindre til senge/sofaen pga kynnere/rier og kraftig bekkenløsning. :(

Jeg har så lyst å gå ut på tur, i Dag skinner solen og jeg kjenner jeg bli litt deppa fordi jeg ikke klarer å gå ut med mine to sønner og hundene mine..

Huset ser ut som ett jordskjelv å samboeren er i nord skjøen... Det går for det meste i tv tititting å internett sitting..

Gleder meg så veldig tilå få ut denne lille krabaten.. :)

Jeg har hatt to veldig lette fødsler tidligere, så jeg gleder meg faktisk til fødselen.. men har du prøvd modnings akkupuntu/ igangsettings akupuntur.. ?? Dette har jeg hatt på begge mine fødsler å skal ta det på denne og.. mine føødsler har vert rakett fødsler og gått så utrolig lett. Det anbefaler jeg. jeg har født begge mine 2-3 timer etter behandling å starter med rier hos akkupuntøren.. og da kom jeg uten:) min kusine også.. hun gikk over tiden å var drit lei, jeg sente henne til til akupuntøren min og 5 timer senere var hun i full gang å på vei til klinikken å hun ble mamma.. Du kunne jo prøvd dette, for dette hjelper i tilleg kroppen til å slappe av så man vistnok skal takle en fødsel bedre, Jeg har ikke noe "føde" kropp, Jeg er liten å tynn å eier ikke hofter. men klarte med bra fordiom.. Kan jo være dette kan være til litt hjelp;)

For det er så utrolig fælt å bare være fanget i sitt eget hus sånn. Å samtidig være så lei.. Men vet desverre ikke hva du kan gjøre for å holder motivasjonen oppe.

Håper bebisen kommer snart:) lykke til.

Skrevet

Mannen er god å ha i slike tilfeller...:) Jeg skulle også gjerne klaget litt mer til han, men nå har svigermor vært her en hel uke og nå er svigerfar her (stand-by barnevakt), så det blir veldig lite tid til bare oss. Kan ikke gå og klage til dem hele tiden heller, da blir de vel sprø av å være her.

Tror du at du blir satt igang til termin altså?

Jeg har hele veien fått beskjed om at jeg skal slippe å gå lenge over denne gangen pga hva som skjedde sist fødsel og at jeg dermed har en smule fødselsangst. Nå er det plutselig glemt og de skal VURDERE når jeg evt skal settes i gang på onsdag, 12 dager over.

Synes det er supervanskelig å tenke på at det kommer noe positivt utav dette da fødselen bare blir større og styggere (i mitt hode) for hver dag som går.... Menmen, det ordner seg vel og jeg VET jo at det er verdt det!:)

Skrevet

BL og kynnere er ikke noe stas, så misunner deg ikke det. Jeg slet veldig sist svangerskap, men har vært heldigere denne gangen pga utrolig god behandling som har reddet meg...:)

Har også fått modningsakupunktur noen uker samt igangsettingsakupunktur de siste gangene. Har (foreløpig) ikke hatt noen funksjon, men har jo ett lite håp om et enklere fødselsforløp... I tillegg ble jeg strippet bra på fredag, så jeg vet at jeg har ett par cm åpning. Men de sier jo at flergangsfødende ofte kan gå med dette i noen uker, så det er ikke en veldig stor trøst. Har også tatt bringebærbladkapsler for å gjøre tiden etter fødselen enklere, er veldig spent på om de hjelper..:)

Jaja, tusen takk for svar jenter. Lurer litt på om jeg skal prøve å lure med meg de andre inn til oslo på en liten kinotur i dag! Spørs bare om svigerfar er positiv til den ideen...:P

Gjest Tina-Mari m/Tvillinger!
Skrevet

Ja det er ikke lett å olde humøret oppe! Jeg har 2 i magen og kan ikke gå noe særlig heller... Jeg bor i et snø høl (!), Grua/Hadelnd...

Derfor blir jeg med mannen min innover til Oslo hver dag (han jobber der), og er hos moren min.

Vi har lange samtaler om barnedåp, oppdragelse, ser på ferier til neste vinter (vi skal ha e uke barnefri, og en uke med familien i utlandet),ser på bilder fra jeg var liten osv....

Jeg har dessverre blitt avhengig av I gode og onde dager....

Ellers har jeg strikket gensere til hunden min..hehe.. Men har ikke satt de sammen enda da...

Ellers har jeg ikke noen forslag...Jeg kan jo ikke gå så mye så...

Skrevet

Tina-Mari; Har sendt deg en PM..:)

Skrevet

Det eneste som hjelper å tenke er at dette er jaggu siste gangen!! Jeg syntes for eksempel skikkelig synd på venninnen min som "bare" er gravid med førstemann og sikkert skal være gravid flere ganger! Sykt, men sant :)

Skrevet

Hehe, hadde vi enda vært sikre på at dette ble siste gangen hadde jo det vært en god trøst. Men jeg vet ikke helt, er jo koselig med flere unger...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...