Gå til innhold

Hva syns dere om navnet Ragnar??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle har forskjellig smak, og det navnet kan jo bety noe for deg eller barnefaren, som gjør at dere liker det. Jeg personlig synes ikke navnet er så fint. Vår lillegutt skal hete Odin. Spesielt navn, men vi elsker det!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnar syntes jeg ikke passer til et barn, kun godt voksne menn. Ikke rart kanskje at navnet ikke er blitt brukt på noen 10år, beklager altså....men dette er et forferdelig navn til et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må no desverre si meg enig.. Men det er fordi jeg tenker på en gammel mann når jeg hører navnet. Men navnet sjemmer ingen. liker du navnet synes jeg du skal bruke det. Jeg har en tendens å velge navn som alle andre bruker og, og det er jo heller ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en kjempesøt liten gutt som heter Ragnar.

Han passer veldig godt til å hete det.

Men er ikke helt min smak heller.

Men heldigvis har alle forskjellig smak, og det er jo dere som skal være fornøyd med det.

Vet det er mange som ikke er helt med på navnevalgene våre heller, men det gir jeg blanke i, er vi som skal leve med det.

 

Vi har ei Ina fra før

og hvis babyen i magen er ei jente til skal hun hete Luna.

Vi har ikke klart å komme frem til guttenavn ennå, men har snakket om Patrik, Daniel eller Johannes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må nok også si meg enig, ville personlig ikke kalt barnet mittt for ragnar. men er jo opp til hver enkelt, skal selv også døpe jenta mi for luna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er et navn som ikke er "i skuddet" akkurat nå..

hvis du møter en mann på 40 år som sier han heter ragnar vil du ikke tenke at det er et stygt navn, men møter du en liten onge som heter det ville det vært rart... men selfølgeli, han ville jo ikke blitt plaget med at mange het det samme;)

dette navnet blir sikkert "inn" om 10 år:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et flott navn! Personlig liker jeg det bedre enn Patrik og Daniel og andre 10 på topp navn. Det aller viktigste er nå hva dere liker og ikke tenke på andre sier og mener. Vår eldste gutt heter Odin og det tok en stund før særlig mormor likte navnet. Så ta det navnet dere liker best. Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempetøft navn! Jeg har overhodet ikke sansen for overstadig nusselige guttenavn, Ragnar er absolutt et navn jeg kunne valgt selv hadde jeg ventet en gutt, og jeg synes det passer godt på både små og store gutter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gutt på 3.5 år som heter Ragnar -veldig fornøyd med navnet, ikke minst fordi det nesten ikke er noen andre som heter det.....

Har også en gutt som går i 1. klasse, er veldig glad for at han også ikke har så veldig vanlig navn. Av 40 elever i alt er det 6 Nikolaier, 4 Thea og 4 med navnet Martin. Personlig syntes jeg det er veldig kjedelig når det er så mange som heter det samme....

Venter nå igjen i mars, og har bestemt meg for da også og ikke velge av de mest populære navnene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ragnar er ikke akkurat det fineste navnet nei. men er jo et helt greit navn spør du meg.

 

som første innlegger etter hi sier at de skal kalle ungen for odin synes jeg det er enda værre :S tenker på en hund eller en hest da jeg. skjønne rmeg ikke på folk som setter dyre navn på ungene sine. greit som et mellom navn, men det er det eneste å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fettern min på 20 heter det. Ikke så mye brukt i disse dager. Flott med navn som ikke alle andre bruker!!! Orginalt i disse dager vil jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm.. hver sin smak...Tenke på hvordan det blir for barnet i fremtiden..mobbing? venner? for min del har jeg tenkt på det, er ikke en yndlingsdukke en skal navngi, er en person som skal ha navnet, som skal nevnes i generasjoner.......bar en tanke, men det er for all del originalt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du liker det synes jeg du skal velge det. Kunne nesten ha valgt det selv, men har en inngiftet onkel som heter det, og da blir det litt unaturlig. Og mange av guttenavnene som velges idag er så nusselige og klissete, og ikke minst kjedelige, spør du meg. Ragnar er et stødig og ordentlig navn, og man er voksen det meste av livet. Og han slipper å dele det med flere andre i klassen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening: liker det ikke i det hele tatt. synes ikke det passer på en baby... gammeldags. Men viss du liker det så må jo du velge det navnet:) er jo dere som bestemmer. skal du kalle opp att etter noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...