oktoberjenta08 Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har tenkt å begynne med grøt, men har noen spørsmål.. Hvilken grøt er den "beste", når på døgnet burde jeg gi..? Blir bebisen tørst etter grøt? skal jeg da amme eller gi vann??
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 De fleste begynner med maisgrøt eller risgrøt som du blander med mme eller mm. Er mild og snill mot magen. Maisgrøt er nok den mildeste. Du kan prøve å gi vann til grøten, fint å venne de til å drikke vann. Noen ammer før grøt noen etter.
Tiril_Sofie Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 jeg gir risgrøt, men gir henne mme først fordi hs har sagt at det er melken hun vokser på. tar mme av flasken og blander grøt av. hun får det på kvelden for da sover hun hele natten. har også gitt middag på ettermiddagen
Isabella12 Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Lurt å amme først, så opprettholder du melkeproduksjonen. Dersom hun vokser bra på melk er det jo ingen vits i å begynne med grøt allerede nå.
Trulte76 Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 jeg begynte med maisgrøten jeg. Kan du velge selv om du vil blande med mme eller mm. Begynn med noen få skjeer.Jeg har alltid begynt på kvelden, men hørt de anbefaler på dagen så du ser hvordan han reagerer på den. slipper du noe styr på atta visst han skulle reagerer.Så du velger selv. så øker du litt og litt for hver måltid til han har vent seg til full porsjon. Jeg ammer han alltid etterpå jeg som regel når han skal legge seg. Men jeg kan godt amme han en halvtime før også. Men alltid før sengetid da.
Trulte76 Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 men vil tilføye at min er 5 mnd, og har enda ikke sovet hele natta, så alle gjør ikke det
oktoberjenta08 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 25. januar 2009 takk for svar Jenta mi er 4mnd og over 7 kilo nå... skriker etter jeg er ferdig å amme henne på kvelden, så jeg tror ikke hun blir helt mett.. hun har også våknet oftere på natten nå enn det hun gjorde tidligere, så tror jeg skal prøve litt grøt til henne. Håper hun liker det da, for hun nekter å ta flaske Takk for alle rådene! Lillemeg med guttebaby.. hvor ofte ammer du på natta da? før så la jeg henne kl halv 7 og ammet i 3 og så sto vi opp i 7 tiden.. nå må jeg amme henne kl 11, 3 og 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå