Gå til innhold

Holde hjemme fra barnehage pga hoste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 2 har hostet en del siden onsdag. Slimhoste og det er nesten så hun brekker seg. Hoster ikke hele tiden, og er verst på natta. Hun er tett i nesen og snørrete, men er ellers i fin form. Ikke feber og spiser som vanlig. Så, bør jeg holde henne hjemme, event dra til lege?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom allmentilstanden er bra kan ho være i bhg.Men en tur til lege i deres tilfelle hadde jo ikke gjort vondt værre.Kan være ho har en infeksjon i kroppen eller lungebetennelse,veldig mye av det som går nå..

Men ellers ved sykdom,er allemtilstanden fin kan du sende ho i bhg.

Skrevet

Gutten min på 4 har hatt det slik i 3 uker nå. Gikk til lege og fikk tatt crp og ble lyttet på. Alt fint. Hoster nesten til han spyr - mest om natten. Legen skrev ut cosylan hostesaft som jeg gir ham om kvelden. Han går i bhg.

Skrevet

Jeg hadde også dratt til legen.Om hun er mye våken pga hostingen på natta hadde jeg kanskje holdt henne hjemme.Da er det godt og være hjemme og slappe av

Skrevet

Hadde man holdt ungene hjemme pga hoste, så hadde yngstejenta mi aldri vært i barnehage ;)

Hun har astma-bronkitt så hun hoster ofte og mye. Så lenge hun ikke har feber, og har sovet greit om natta, så sender jeg da henne i barnehagen, kan ikke holde henne hjemme når hun hoster, for da hadde jeg ikke gjort annet...

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og vi tar i mot barn som hoster når de ikke er syke ellers. Jeg jobber på småbarn, så har barna hatt urolige netter og er slitne så kan de få legge seg når de er trette. Har de vært mye våkne om natta blir de aller fleste holdt hjemme.

Det vi ser er er at det ofte er veldig slitsomt for barna å være i barnehagen mens hosten står på som værst.

Utenom det ser ikke jeg noen grunn til å holde barna hjemme. En hoste kan jo vare ganske så lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...