lykkelitenkomtilverden Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Akkuratt funnet ut at jeg er gravid! Når går en første gang til legen?
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Gratulerer så mye! :-) Jeg var på torsdag, i uke 12. Synes det er greit å gå da, noe særlig før dette er lite vits med mindre man må søke fødeplass (kun for de i Oslo), eller har veldig mye man lurer på. Mange leger nekter å fyller ut helskort for gravide før etter uke 10-11 uansett.
*2små*gull* Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Hei!! Gratulerer så mye.. Jeg skal til legen på fredag, og da er jeg ca 11+2 på vei!! Var også til lege å UL i uke 6 da jeg ikke viste hvor lagt jeg var på vei, og i tillegg var usikker på om jeg ville beholde :-) Du får nok time om du ønsker det, men det er ikke nødvendig før i rundt uke 12 med mindre du er redd for at det er noe galt eller unormalt som skjer!! Så bare slapp av å kos deg så langt det går :-) Og lykke til videre!! :-)
linemor♥ 09 Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 hei! jeg var hos lege i uke 5, det var veldig greit, i og med at dette er mitt første barn. Legen regnet ut menstermin (som stemte med min utregning, 22sept.) og jeg fikk en oversikt over kontroller og div. Fikk tatt alle blodprøver og satt opp ny time, i uke 8. Da skulle den første svangerskapskontrollen finne sted... Jeg synes det var godt å komme seg til lege og få det bekreftet "ordentlig" med en gang jeg:)
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Jeg skal til legen i morgen, er 5+1 i dag. Jeg vil bare få bekreftet at jeg er gravid og kanskje få noen gode råd på veien. Vet veldig lite om å være gravid, så da kan jeg få utløp for alle spørsmålene mine også =)
ønskersmått Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 jeg skal også til legen i uke 5. bestilte time før jeg var helt sikker på om jeg var gravid fordi jeg bare fikk svake tester, men idag fikk jeg endelig tydelig; GRAVID:) vil også til legen fordi jeg har mange spørsmål og fordi dette er min første baby:) det er heller ingen som vet at jeg venter så det er ingen jeg kan snakke med, så jeg tror det skal bli veldig greit å snakke litt med legen:)
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Jeg var hos legen i uke 5 for å få bekreftet svangerskapet og for at jeg plagdes med ryggen og hoftene i forhold til jobben min. Fikk også tatt alle blodprøver og fikk utfylt helsekortet. Det var veldig greit, jeg venter nr 3 men det er 6 år siden sist. Legen sa også at jeg burde ringe til jordmor å bestill time der siden det er vente tid. + at han sendte søknad til ul i uke 17 Skal foresten til jordmor i uke 12 så nå venter jeg bare på at datoen skal snegle seg avgårde til 23 februar
Huldretussa Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Eg skal til lege 03.02 og da er eg 6+3 på veg. Vil få bekrefta graviditeten og spørre masse spørsmål! Første gang eg er gravid, så det er masse eg lurer på... Det er også første tur til fastlegen min, så tenkte det var greit å ta en tur snart.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 jeg skal når jeg er 10 uker...med nr 1 var jeg også 9-10 uker første gang;-) har allerede vært hos gyn min på ul, pga sa tidligere..så jeg har jo hvertfall fått en bekreftelse der;-)
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 Jeg skal i 7 uke. Det var legen min som sa jeg skulle komme da. vet ikke om det er tidlig eller ikke. Synes det er litt greit å "komme igang". =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå