Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Jeg er plaget av hyppige mareritt. Det jeg lurer på er om disse marerittene har noen sammenheng/betydning? Drømmene går alltid ut på at jeg ikke finner sønnen min. Som regel husker jeg ikke hvilken barnehage jeg har levert ham i. Ofte drømmer jeg også at jeg sovner fra barnehagen og våkner sent på kvelden. Disse drømmene er hyppige. Kanskje 2-4 ganger i uka. Det hender også at det er mine foreldre som har "rotet" bort ungen min, i drømmene. Når jeg forsøker å ringe etter folk som kan hjelpe meg, får jeg på merkelig vis ikke til å taste inn tlf.nr riktig. De gangene jeg ringer min mor, er hun aldri å få taki. Og er jeg så heldig å få taki henne, er hun likegyldig. Hun var jo alltid en god mor, så dette skjønner jeg ikke. Ellers er det mye dommedags-drømmer. Jeg har så og si aldri en god drøm. Enorme tsunami, istid, atomkrig, asteroider og annet skummelt, preger de øvrige drømmene. Så er det også noe annet jeg opplever. Noen ganger, like før jeg sovner, får jeg en følelse av at noe forteller meg at jeg ikke skal sovne. Jeg strever da altså med å ikke sovne, fordi jeg blir redd. Ofte kan jeg også¨ våkne, natt eller morgen og se ting i taket. Som oftest en tråd som henger ned fra taket, men også andre ting som f.eks lysglimt eller merkelige skygger. Da gutten min var bitteliten våknet jeg en gang med at senga "vibrerte". Jeg trodde jeg var gal og hoppet ut av senga. Da stoppet det hele. Er inneforstått med at det ikke spøker hos meg, men lurer på hvordan dette kan ha seg. Jeg må jo bare være smågal? Det er ingen hemmelighet at jeg ikke er glad i å sove lenger, på grunn av alt det negative jeg opplever under og etter søvn. Det å sove på dagen er heller ikke noe særlig. Forleden her sovnet jeg et par timer da gutten min var i barnehagen. Jeg våknet med et "rykk" og det var som om hodet mitt var i delvis søvn enda. Jeg koblet rett og slett ikke. Jeg husket i et halvt minutt, ikke hva som hadde skjedd før på dagen(altså at jeg leverte ham i barnehagen) eller hvor gutten min var. Pulsen steg til sikkert 200. Jeg fikk panikk og kjente hjertet dunke nå å grusomt, idet jeg løp ned trappen fra loftet hvor jeg hadde duppet av. Halveis ned trappen kom jeg til meg selv. Da husket jeg alt fra før på dagen. Men jeg skalv etter dette, det var skikkelig ekkelt. Det har hendt et par ganger tidligere. Lurer på om det er noe galt med meg jeg nå. Noen som har noen formening om hva som kan være problemet mitt, og hvordan jeg eventuelt kan løse det?
Anonym bruker Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Mitt råd til deg, print ut det du har skrevet her, og ta det med til legen din. Det er ikke normalt med alt det du skriver her. Det første avsnittet ditt,med å være redd for å glemme sønnen din, har jeg også drømt noen ganger om mitt barn, men det var da barnet vavr yngre. Men kjente igjen de drømmene. Men alt det andre du skriver, har jeg aldri opplevd og det er jeg glad for! synes du skal gå til legen, det finnes søvn senter for folk som sliter som du, be om å bli henvist, vet om ett i bergen, som ligger ved brann stadion. Det skal nok være hjelp å få, synes det der hørtes kjipt ut! Kanskje legen vil prøve seg med noe sove medisin av noe slag, men likevel, be om å få mer hjelp enn bare det. Søvnterapi må da kunne hjelpe deg? lykke til!
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Det er helt normalt og kommer av at du er opptatt av å være en god mor, og som de fleste andre mødre føler du deg kanskje utilstrekkelig? Ikke overanalyser drømmer. De er jo bare drømmer..
Tokatter_USA Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Jeg synes også at du burde snakke med en lege, evt. søvnsenter. Ikke fordi det du opplever er symptomer på at noe er galt, men fordi du sliter med søvnen, og da burde du kunne få hjelp. Det er høres ikke noe morsomt ut, det du beskriver. His du snakker med en lege, pass på at han/hun tar deg på alvor!
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2009 #5 Skrevet 26. januar 2009 Jeg synes ikke det hørtes så unormalt ut jeg da. Begynte å le litt, sorry altså, der du skrev at du ikke husket hvilken bhg du hadde lev han i:) Kan du ha epilepsi? Kramper kan utløse sengeristing og kan også gi hallusinasjoner. For øvrig kan jeg drømme liknende ting, til meg er det gjerne at jeg ikke greier å komme meg til jobb etc. Å løpe, taste tlfnr etc kan jeg bare glemme! Mange som kan føle seg rare rett før de sovner og rett etter de våkner. Jeg tror på det overnaturlige, så holder også en knapp på spøkelsene;) Men ta turen til legen likevel, selv om du trolig ikke har noe å bekymre deg for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå