Puncky med nr tre i magen Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Mannen min og jeg har hatt en tøff periode nå, og har vært i ferd med å gå i fra hverandre flere ganger. Men noe har holdt igjen hele tiden, for jeg har hele tiden følt at det er noe som ikke stemmer. I romjula begynte bekymringen om hjernesvulst å melde seg. Han bestilte time hos legen, og den var på torsdag. Vi hadde ventet lenge, og jeg gledet meg rett og slett til å få hjelp. Noe er galt fatt, enten det er kreft eller ei. Så skjer det jeg aldri trodde han ville gjøre. Han ser han kan få til en kjempe avtale for jobben, og avbestiller time. Uten å ha gjort forsøk på å få en annen møtedag av kunden. Til meg kommer han med en historie om at legen var syk og at de hadde ringt han. Jeg trodde han ikke, det ville føye seg inn i rekken med rare ting og løgner han har kommet med de siste to mnd. I natt gikk det helt over styr for meg. Jeg fikk ingen reaksjon når jeg fortalte hvor vondt det er for tiden, og han innrømte at han hverken hadde dårlig samvittighet eller var særlig lei seg for det som har skjedd. Han syns det er dumt at han gjør sånt, og han ser han gjør meg vondt. Nå høres det ut som om det er legetimen som er problemet, men det er selvsagt mye dypere enn det. Det dreier seg om større psykiske endringer hos han. Han har alltid vært litt egosentrisk, og alltid satt sine behov og sin jobb først. Ikke at han ikke har unnet meg noe, men hvis det går på bekostning av han, eller det koster han noe (ikke i kr og øre) så har han hatt en tendens til å gi litt blanke. Men nå kommer det kast i kule, og han har i tillegg ikke dårlig samvittighet, og svært lite empati. Jeg har satt meg skikkelig inn i hjernesvulst i natt, og jeg begynte å gråte da jeg fikk se hvor mye som stemte. Psykiske forandringer, tretthet (den er ekstrem), sløvhet og hørselsproblemer. Da jeg begynte å lese dette, måtte jeg se bakover i tid. Ja, største endringene skjedde for rundt to mnd siden, men kan de to gangene han har hatt illebefinnende for tre-fire år siden hatt noe med saken å gjøre? Da har den i tilfelle vært der lenge. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette jeg, men jeg måtte få det ut. Han lovet å ringe legen på mandag, og han skulle be om en hastetime. Jeg er redd... Men jeg er også redd det ikke kan forklares medisinsk. Er det medisinsk er det tilgivelig, og forklarlig. Hva om det ikke kan forklares? Da han har rett og slett sluttet å bry seg om meg da?
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Han avlyste sikkert fordi han er livredd. Kanskje han trenger litt empati og forståelse fra deg? Når du leser om hjernekreft, forteller ham om dette og at du tror han har dette og blir irritert på ham for å avlyse legetimen (som han unngår fordi han tror han skal få en dommedagsbeskjed han kanskje ikke vil takle) kan det forårsake at han virker sløv og har forandret seg.. Uansett kan hverken du, jeg eller andre dibbere vite om det er det ene eller det andre. Jeg tror ikke det er noen god ide å prøve å finne diagnosen selv, for da tror man som oftest det verste. Hørselsproblemer kan komme av væske i mellomøret og sikkert andre tilstander også. Håper det ordner seg for dere. Lykke til, begge to:)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Jeg tenker som henne over meg at han sikkert er livredd for at noe er galt med helsa hans. Nå vet ikke jeg hva slags illebefinnende han hadde for noen år siden. men hvis man har hatt en hjernesvulst i flere år så tyder det på at den er godartet og da er prognosene gode............. Hørselsproblemer kan komme av en drøss med uskyldige ting og resten av sykdomsbildet får meg mer til å tenke på noe psykisk,som f.eks en depresjon, enn hjernesvulst. det er skummelt å sitte å lese om symptomerpå nettet for man kan få de utroligste ting til å stemme og stille diagnoser i hytt og pine....... Tilby deg å være med han til legen og mas på legekontoret om å få en hastetime til uka.....Lykke til................ Hjernesvulst er en sjelden sykdom.Husk det!!! Klem
AnTiLoPeSvIn Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 Først vil jeg si en ting, å diagnosere seg på internett er farlig! en kan bli gal av det rett og slett. gjorde det selv, men kom med ut av det med litt hjelp. Det kan være masse forskjellig som feiler mannen din. En lege kan diagnosere en person ved bare å høre hva slags symtomer en har, fordi hjernen er svært logisk bygd opp. Bestemte funksjoner ivaretas av bestemte områder i hjernen. Hvis han evt skulle ha hjernesvulst skal svulsten ligge i frontallappen. kan ikke få hørselsproblemer da. det kommer ann på beligenheten osv osv. selvom han har personlighetsedringer og div indikerer ikke det direkte på svulst. kan være så mangt. Hilsen en som var fanatiker og besemt at jeg hadde svulst en gang:)
solei Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Det er ofte slik at når vi leser om sykdommer ..så finner vi mange symtomer hos oss selv og. Håper det ikke er riktig når det gjelder mannen din. Vi har endel hjernesvulst i familien og det har alltid blitt oppdaget ved epileptiske anfall. Ingen av de andre symptomene du skriver. De er ondartet og har vært der i mange år. Så selv om de vokser sent kan de være ondartet. Synes det høres ut som det er psykisk..mange rare lidelser der. Psykisk syke er jo ikke enkelt alltid,men håper det er det og ikke hjernesvulst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå