Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 25. januar 2009 #1 Skrevet 25. januar 2009 Har da akkurat gått over i uke 29, og er da ny i 3. trimester! Dette er mitt første svangerskap, så jeg er ganske usikker på mye rart egentlig! Det som er nå, er at jeg har ekstreme ryggsmerter i øvre del av ryggen. Har også "strålinger" som går gjennom ryggen og ut i brystet/puppene. Hva i alle verdens navn og dager er dette? er på ingen måte behagelig, men strålingen kommer med jevne mellorom. Det gjør da også veldig vondt å trekke pusten dypt. ... Hva er dette? Takk for svar!
lchristin-nydelig tulle Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 nå vet jeg ikke,men det er ikke luft smerter da? eller at du rett og slett bare har strekt en muskel? jeg sitter i uke 37 og sliter med luft i kroppen nå og det er i skuldrene mine nå. kjempe vondt og plagsomt. men luft i magen kommer tidlig.. noen er plaget andre ikke.. men fleste parten blir det på en eller annen måte.
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 25. januar 2009 sitter liksom mellom ryggbladene... har ikke sjans til å ligge i senga, og det er vondt å sitte.. så her er jeg og ser på jordmødrene på nettet! misunner deg uke 37 - det er leeeeenge til for meg altså.....
-fie- Skrevet 25. januar 2009 #4 Skrevet 25. januar 2009 det kan være krampe i muskulaturen. jeg har hatt mye vondt i ryggen dette svangerskapet, sitter oppunder skulderbladene ca. jeg går til behandling hos fysioterapeut, og han har advart meg mot at jeg kan få kramper som går rundt brystkassen som ville gi meg problemer med å puste. sånne ryggplager er vanlig hos gravide fordi vi endrer holdning når magen blir større.
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. januar 2009 kan kanskje være det da? vart i halvannen time nå med kraftige tak jevnt og trutt. slitt med ryggen gjennom svangerskapet, jordmor tilbydde meg fysioterapaut, men smertene har gått vekk når sambo har massert. men kanskje det tar seg opp i smertenivå ettersom vekta øker da? høre med jordmor neste gang... idag er jeg jo da selvsagt alene hjemme, så ingen fantastisk kjæreste til å massere idag:(
-fie- Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 det er jo mulig at det er det... men det vil en fysioterapeut sikkert kunne svare deg raskt på. for meg ble det litt bedre da jeg fant ut hva som provoserte frem disse smertene. det var bl.a å sitte ved vanlig spisebord og spise, så de siste mnd har det blitt middag i sofaen.. generelt det å sitt på vanlige stoler gjorde vondt. jeg ble mye bedre etter at jeg begynte med behandling. lykke til da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå