snuppeline_med_frø:) Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 har vært ute og kikket på ulike vogner i dag og er endelig kommet ned til to....emmaljunga duo edge eller teutonia prestige? Noen som har erfaringer med enten eller av disse? samtidig har egentlig valgt og ha 4 hjul for mer stabilitet enn trehjuling pga hund som drar når er ute på tur...andre som har erfaringen med dette? om det er lurt og tenke slik mener jeg.....siste en vil er jo at vognen velter pga hunden..hadde ikke klart og tilgi meg selv da gitt.. svar mottas med største takk
Gjest Skrevet 25. januar 2009 #2 Skrevet 25. januar 2009 Vi har bestemt oss for en emmaljunga duo edge.. Har ikke noen erfaring med den fra tidligere, men har hørt mye positivt om den og at den er lett å trille i mye sne, har god plass osv.. ) Jeg har også tenkt slik som deg, da vi og har hund, at en stor og forhåpentligvis stabil vogn er tingen når man skal på tur.. )
mamman til snuppa+nurk i magen Skrevet 25. januar 2009 #3 Skrevet 25. januar 2009 Snuppeline:-) Akkurat de vognene står jeg i mellom også. Når har du termin? Emmaljunga har jo så stor og god bag, men snuppa her kommer i april og da får jeg vel uansett ikke plass neste vinter igjen. Vogna er veldig stor og tung. Hadde teutonia sist og var superfornøyd. Vil ha duo, men vet ikke helt hva jeg synes om fashion-bagene.
snuppeline_med_frø:) Skrevet 25. januar 2009 Forfatter #4 Skrevet 25. januar 2009 takk for svarene folkens:) hun er satt opp til og melde sin ankomst i begynnelsen av juni:) har vært og sett på emmaljunga vognen og var fornøyd med det, eneste er at den er litt stor og tung ja...men tenker meg at det etterhvert blir en lettere trille type vogn til og ta med på ferier og handlesenter etc ettehvert når hun blir litt eldre, og da bruke den "tunge" vognen når skal på tur etc....( siden jeg har andre gullungen min på 4 bein da) ellers har jeg ikke fått sett teutonia vognen i levende livet enda, kun bladd i brosjyrer etc og funnet ut det at de har understell som jeg ønsker men er som deg ikke helt sikker på den fashion bagen.... huff ikke lett dette her vil jo helst ha den perfekte som passer henne og oss best:)
Humla&mini Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Vi hadde tenkt til å kjøpe duo edge. Greit med en ordentlig vogn pga hund (en stor en), og han er jo så vidt blitt ett når babyen kommer.. Hehe.. Skal ha vogna med på forelesninger og sånn også.. Hu dama i butikken foreslo da emmaljunga smart duo. De har fjerna noen ting i forhold til edge duo, men den er veldig fin. Vi trilla de litt inne i butikken og den var veldig fin å trille..
##Luca## Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Vi var og bestilte Emmaljunga Mondial Duo i går, vi:) Vi tenkte også at det er greit med 4 hjul for stabilitet da vi har 2 (!) små hunder som må løftes opp om det kommer store, løse hunder... Gruer meg allerede til 2 hunder og barnevogn altså. Vi valgte Classic chrome-understellet da det er hele 2 kg lettere enn sports-understellet. Og kun 2 kg tyngre enn Emmaljunga City Cross.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Vi har en emmaljunga duo edge som vi skal bruke til babyen som kommer også. Er veldig fornøyd med vogna. Den har stor og god bag, så babyen ligger godt/stødig. Den er god å trille. Bagen kan du bruke lenge og det er god plass til vinterpose. Vi har voksi. Ulempen er at den tar stor plass i bilen. Vi har en quinny speedy også. Forsøkte å ta den med til nordnorge på vinteren, og den var et mareritt å trille på vinterføre pga tre hjul. Men den er ypperlig til ha i bilen når man drar for å handle (særlig inne på senter). Så den ligger mer eller mindre hele tiden i bilen, nå som snuppa vår er så stor. Men jeg tar fortsatt emmaljungaen når vi skal ut å gå en tur. Om du må reise med buss, tog eller t-bane, anbefaler jeg 4 hjul på vogna. Jeg synes det er noe herk å komme over i t-banevognen med quinnyen pga tre hjul.Og den vil tippe veldig lett.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har nettopp mottatt min Teutonia Prestige, som jeg er veldig fornøyd med foreløpig :-) (men har ikke termin før i mai, så kan ikke komme med noen skikkelige erfaringer ennå..) Har kjøpt med fashionbagen, som jeg liker veldig godt (synes personlig 2008-modellen er finest). Valget mitt sto mellom Brio Happy og Prestige. Har også sett på Emmaljunga sine vogner, men synes de blir for tunge og tar for mye plass. Grunner til at jeg valgte Prestige: - 4 hjul - Fåes med luftfylte dekk - God å trille - Ikke alt for tung - Tar relativt liten plass sammenslått - Vendbar sitteinnsats OG svendbart styre - Mange muligheter mtp type bag - Kan kjøpe fotforlenger som festes på sportsinnsatsen slik at denne kan brukes som "dypvogn" når babyen vokser ut av bagen. - Og så er den jo fin, da :-) Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå