Gå til innhold

hvor mye utsyr har dere kjøpt?


allegodetingertre<3

Anbefalte innlegg

merker at tiden går fort nå, og prøver å spre alt som må kjøpes over de neste lønningene til snuppa kommer. hvor langt er dere andre vordende aprilmammaer kommet med innkjøpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en liten gutt på 2,5 år fra før og siden vi er ganske sikre på at vi venter en gutt til så tar vi det veldig med ro med å kjøpe inn utstyr:) Har jo alt fra før av ;) Har kjøpt ny vognpose bare...siden jeg hater den fæle voksi posen vi brukte til Mathias!

 

Så her er vel alt på plass egentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja kjenner meg igjenn ja...Tiden reser av gårde..!! Kan ikke fatte helt at det bare er ca 10 uker til jeg skal bli mamma!!!

Av de store tingene er det bare seng + alt av utstyr til den som er i boks,by now. Men har resten planlagt godt inni hodet mitt da..

Ellers har jeg kjøpt litt klær,noen sett og sparkebukser og bodyer,smekker,gassluter og en zink salve hehe så fornøyd med kjøpet av den salven!!! Har strikket en del sett og tepper som jeg har hatt liggende,kjempe lurt for nå har jeg ikke tid. Så har jeg sydd ett krype teppe som baby kan ligge på på gulvet ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at tiden går fort nå ja...

 

Jeg er glad vi har satt av penger hele tiden siden vi fikk positiv test. Så det vil si at vi nå har omtrent 10000,- på en egen konto. Av de pengene skal vi handle vogna, basen og div annet utstyr. I tillegg har vi begynt å kjøpe litt klær og andre basisting av våre egne konto, sånn som vi snakket om på forhånd.

 

Ellers har vi dette i hus:

Bilsete

Lammeskinn

Dunpose

Litt klær

Dundyne 80*100

2 sengesett m/laken til 80*100

2 strikkede ulltepper

1 sengesett u/laken til 65*80

2 hettehåndklær 80*80

1 håndkle 60*120

Sengekant

 

Ellers vet jeg at vi får:

Sprinkelseng og vugge,med madrasser tror jeg

Bæresele

Vippestol

Noe klær

Stellebord

 

Så føler at det meste er under kontroll. Kommer nok til å handle litt iallefall hver mnd fremover, men vi skal til Sverige om 1 mnd å hente vogna og basen, så venter litt med de siste store tingene for å se om det er billigere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se at det er flere som har begynt litt:) på den ene siden tenker jeg at det er jo ca tre måneder igjen, men på den andre siden så går tiden så fort, og når jeg har begynt å kjøpe inn, så merkes det fort at det var lurt å spre det over flere lønninger, er så mye som jeg ikke hadde tenkt på på forhånd. er førstegangs, men heldigvis arver jeg mye av de store tingene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er godt igang med å få utstyret i orden :) begynte tidlig sånn at det ikke skulle bli for mye helt på slutten. Vi har igjen madrass til seng, babystol, stellebord,babycall,badebalje,kommode,maling av barnerommet også stelleprodukter. Ellers skal jeg ta fatt på vask av tøy, re opp seng og sånt kos i slutten av februar...da tror jeg at det meste er klart :) gleder meg sånn at jeg klarer nesten ikke vente :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jo to knerter fra før, så seng og diverse utstyr har vi. Men da minsten kom til verden for snart fire år siden, skulle jeg ikke ha flere barn:) Så da solgte vi vogna og bilsete blant annet.

Man forandrer jo meninger kan man si, for denne gutten som vi venter på er meget planlagt og velkommen(men nå er det siste gangen,he he)

 

Har kjøpt:

Kommode til å ha på badet som stellebord+stellepute

badebalje

bilsete+base(brio Primo)

ny madrass til seng

litt tøy

kluter

vogn(Brio Happy)

 

Ser etter vugge eg nå, har så lyst på en liten, enkel vugge i hvit til å ha i stuen... Må visst vente til neste lønning:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to fra før så har endel. Minste er bare 18 mnd så noe må vi ha dobbelt av. Har shoppet noe brukt på finn.no som sprinkelseng, bilsete (akta graco 08 mod til 800 kr), voksipose med sommer og vinterdyne til 500 kr. Har spart endel penger der.

 

Skal videre handle inn: madrass, veldig lyst på Phil og Ted vogn, klute og håndl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet endel klær etter slektninger, samt kjøpt litt på januarsalg=) Har kjøpt komode til babyklærne, og sprinkelseng. Samt at vi har fått dunpose til å ha i vogna. Ellers så mangler vi det meste. Men regner med det kommer i hus i løpet av februar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha min første i slutten av april, men vet ikke kjønnet så kjøper ikke så mye klær. Er det noen av dere som kan tipse meg om hva jeg trenger de første dagene på sykehuset? Pappaen kan jo bare dra å shoppe litt etter et par dager, men sikkert greit å ha litt med? Tror dere jeg trenger en sånn dunpose til vognen når jeg føder 29 april? jeg synes det er litt vanskelig å vite hva jeg kommer til å trenge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heija. har fått vogn og stellebord me svigermor.

så var jeg så heldig å fikk brukt seng me søstra mi pluss dyne og madrass. har kjøpt en utedress. 5-6 bodyer . og litt pysjamaser og har noen sparkebukser med genser til :) men har nok en del igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt litt klær.

Har to gutter fra før, men han yngste er 4 - jeg solgte det meste etter ham da vi trodde vi ikke skulle ha flere.

Jeg trenger å kjøpe en vogn, bilsete og en stellepute. Resten skal jeg nok rote ned fra loftet.

...og så må vi ha ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt vogn! og en del klær. Ellers har vi bestemt oss for seng og bilsete, men ikke kjøpt ennå. That's it. Og er 30 fullgåtte uker i dag. Merker jeg blir litt stressa. Tida framover går nok fort, fort så mye som vi har å gjøre og kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...