Gå til innhold

Er så syklig sjalu

Anbefalte innlegg

Skrevet

at det plager meg skikkelig.. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til psykolog? Jobbe med deg selv? Lese bøker om temaet og få noen input?

Skrevet

Hei!

Jeg har vært sykelig sjalu og vet akkurat hvordan den følelsen er, den er helt forferdelig.Det kommer at usikkerhet og dårlig selvtillit iallefall hos meg.Jeg har vært sykelig sjalu i to av forholdene mine og det ødelegger alt.Nå klarer ikka samboeren min å være seg selv sammen med meg og det er trist.Det ser ut til at vi ikke kan være sammen mer fordi det har skjedd for mye.Det ødelegger alt å være sånn men man klarer liksom ikke å styre de følelsene.Jeg har gått til psykolog for dette og et år i gruppeterapi, jeg anbefaler deg å prøve gruppeterapi for det hjalp meg veldig, er ikke så sjalu lenger men det er ikke helt borte.Jeg har gjort så han ikke tør å si meningene sine, se på andre damer, ikke gå ut på fest osv..Han får fortsatt ikke gå på fest/byn eller ha venninner, sånn må det bare være desverre.Hvordan er sjalusien din?

Klem fra en annen som har vært ekstremt sykelig sjalu.

Skrevet

Gjelder samme som med deg.. Om samboer.. Jeg blir helt galt.. Han er ute å drikker øl og spiller poker.. Å det var greit det.. Tenkte det var snakk om ett par timer.. Men han vil gjerne ta en tur på byen også.. Jeg kan skjønne det, men jeg blir helt fra meg.. Irritert, sinna, usikker, redd for at han kanskje finner noen andre, eller snakker med andre pene jenter, flørter og ler å slikt.. Jeg takler det ikke.. Om jeg er sammen med han ute å han ser på noen må jeg kommentere :hun var fin blablabla osv.. Men jeg er vel kanskje bare usikker på meg selv? Helst hadde jeg sett at vi var sammen heele tiden, at han ikke var noe sted uten meg.. Men jeg vet jo det er helt urealistisk.. Alle trenger jo å komme bort fra hverandre.. Men..Uff!!!

Skrevet

Etter min mening kan man kun få styr på dette ved å styrke seg selv innenfra. Ikke ved å manipulere omstendigheter, ytre forhold, og parteneren sin.

Da får man jo bare gjentatte bekreftelser på sjalusien sin. Og tingenes tilstand vil aldri bli bedre.

Jobb med dere selv, jenter. Ikke straff andre når ansvaret er ditt.

Ser for meg hvordan jeg ville reagert hvis mannen min nektet meg å gå ut, osv. Hadde aldri klart å fortsette i et slikt forhold. Hadde vel sett på ham som en slags psykopat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...