ApriIbaby Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 er dere tilkoblet vektere? jeg er så delt på dette. Føler vi bør ha da de fleste naboer har (gjett hvems hus som blir valgt ved innbrudd da?) Meeen synes det er dyrt med flere hundre kroner i mnd til evigtid.... Savner tryggheten med alarm om natten nå når jeg er alene hjemme, men hadde daua ved falsk alram også.... Så vet jammen ikke hva jeg mener jeg....
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Vi har selvfølgelig alarm. Synes det er mer eller mindre en selvfølge da vi bor i enebolig. Og som du sier, tyvene går heller der det ikke finnes alarm. Er tilknyttet larmsentral og. Og det som gjør dette ekstra trygt er at brannalarmet vårt er koblet til larmsentralen og, så de ringer brannvesenet hvis brannalarmet går:D
Den heldige eier av ett barn Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Har ikke det nei:) Har hverken vektere, politi eller brannmenn i nærheten så skjønner ikke helt pointet;)
lego Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Har bodd her i to år nå, og har ennå ikke rotet oss til å kjøpe oss alarm. Vi har begge utrolig dårlig erfaring med utrykning til de forskjellige alarmselskapene, (rekker å bli rundstjelt før evnt vektere dukker opp.) så eneste grunn til at vi skal kjøpe oss alarm er pga brannsikkerheten. Skal da ha alarm med direkte oppkobling til vaktfirma/brannvesen. Tidligere eiere hadde alarm da, så huset er skiltet og klistret fra topp til tå med vaktfirmalogo da... Så vi håper det evnt vil lure noen tyver til ett annet hus da...
It's all about me Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Har ikke eneboliog ennå, men når den en dag blir bygd så skal jeg ha alarm. Innbrud er en ting, men mest for at jeg skal føle meg tryggere når jeg er alene med barna. Har nok sett litt for mye CSI og lignende, he he.
xxxJulianexxx Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 Har ikke alarm, men vi har alarmskilt:o)
ApriIbaby Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2009 Hvor har du fått tak i det? *vilogsåha*
nasse nøffen Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 ja vi =)G4S d er det eneste selskapet der du faktisk kan kjøpe ut alarmen,, v feks hafslund, bare leier du,, og om du en dag sier opp kommer de å skrur ned igjen,, og d må du også betale for.. tregt og oppgradere alarmsystemet, når du liksom ikke eier det.. det virker jo selv om man ikke er tilkoblet noe selskap.. så vi har kjøpt det, og d er vårt, ønsker vi si opp en periode , står d her, å uler om noen skulle bryte seg inn,, det er vanvittig høy lyd, og alle naboer vil reagere.. så til dere som sier at de rykker ut for sent, må jo tenke på at alle i nærheten vil reagere.. det jeg liker er at det er en sånn panikk knapp, som vi har på soverommet.. om jeg er alene og blir redd, samme for hva, kan jeg trykke og di kommer=)billigere forsikring får dere også
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 24. januar 2009 #11 Skrevet 24. januar 2009 Vi har alarm med brannvarsling direkte til Securitas;)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 24. januar 2009 #13 Skrevet 24. januar 2009 Vi låser ikke engang døra når vi skal noen steder, og de som låser de lar nøkkelen stå i, så her trengs det virkelig ikke;)
camosilla Skrevet 24. januar 2009 #14 Skrevet 24. januar 2009 Vi har! Bor på bygda så skal lissom være trygt, men hender det er noen østeuropeere som har raid rundt her midt på lyse dagen faktisk. Ikke har vi naboer som merker hvis noen gjør innbrudd hos oss heller. Også brannalarm, ja.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 24. januar 2009 #15 Skrevet 24. januar 2009 vi har ikke alarm, men vi har klistremerker på alle dører i 1 etg der det står at vi har alarm De som bodde her før hadde alarm, derfor har vi klistremerkene enda. Naboen låser ikke døren når de går hjemmefra, i tillegg til at de ikke har alarmklistremerker, så vil tro at evt tyver heller går der Bor på bygda da, hadde vi bodd i by hadde vi nok hatt.
Mockanin Skrevet 24. januar 2009 #16 Skrevet 24. januar 2009 Vi har. Anskaffet dette etter at xn min og samboeren hans hadde "gjester" en formiddag mens dem lå sjuke hjemme og sov. Dem var såpass dårlige at jeg hentet datteren dems og leverte henne i bhg. Samboeren våknet av at det sto en mann inne på soverommet. Han så ikke at hun våknet, bare lukket døra igjen etter seg når han så at hun lå der. Han hadde kommet seg inn gjennom et vindu på baksiden av huset (soverommet til sønnen vår) tatt med seg div. fra huset i tillegg til lapptoppen til jr. (til og med røykpakka til xn). To uker etterpå fant en nabo denne lapptoppen + 3 til i hekken sin. Da forsto jeg at dette kan skje når som helst på døgnet. Derfor fikk vi alarm og har i tillegg optiske brannvarslere som også er koblet til alarmsentral. Kan vel si at xn og samboeren fikk alarm tvert.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 24. januar 2009 #17 Skrevet 24. januar 2009 Nope.. Vi brukte heller penger på å sette på ekstralås på dører.. Hørt så utrolig mye negativt om alarmer, så det ville vi ikke bruke penger på.
titt tei :) Skrevet 24. januar 2009 #18 Skrevet 24. januar 2009 Vi har alarmen mest på grunnen av at brannalarmen er koblet til alarmsentralen for vi har tre hybel boere i kjelleren og da er det veldig greit med en trygg brannalarm.
xxxJulianexxx Skrevet 24. januar 2009 #19 Skrevet 24. januar 2009 De som eide huset før oss glemte å skru ned skiltet:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå