Gå til innhold

Baby med hofteleddsdysplasi??


Lykkelig smil

Anbefalte innlegg

Flere som har fått baby med denne lidelsen som må bruke pute?? Jenta vår er født i uke 36 og startet med pute denne uka, skal bruke det i 4 måneder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hr ikke fått nr 2 enda (kjennes kanskje ut som det starter nå ;)

Men med førstemann trengte vi det heller ikke.

Men 2 av mine kusiner og min bror brukte det. Min nevø burde ha brukt det viser det seg nå etter 9år.

Mamma sier at det virket litt fælt å tvinge barna til det, men så vet de jo ikke bedre (styg måte å si det på kanskje.)

Hva er din opplevelse?

Håper vi slipper det nå også, men det vil bare tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅÅÅÅ bra at de finner utav det og babyen blir lagt i pute. Jeg hadde hofteleddsdysplasi da jeg var liten, men da sjekket de det ikke på samme måten. På meg fant de det ikke ut før jeg var 1 år og lærte å gå. Da måtte jeg legges i strekk (og strekke hoftene ut av ledd igjen...) Etterpå måtte jeg ligge i gips i ca ett år... Mamma var derfor UTROLIG opptatt av at vi fikk dette sjekket og fulgt opp på våre barn. Tror ikke hun unner sin verste fiende å måtte gå gjennom noe sånn med barna sine som hun og pappa måtte.

 

Barna skjønner jo ikke om de må liggge i pute eller ikke, så jeg må si meg veldig uenig i at det er noe de tvinges til.

 

Vi slapp pute med nummer 1 og satser på at vi gjør det med nummer 2 også. På tredagerskontrollen kunne ikke legen kjenne at det var noe galt med hoftene, men siden jeg har hatt det og måtte gjennom det jeg måtte så skal vi på UL med henne når hun er fire uker og når hun er 6 mnd. Skal virkelig får fulgt det skikkelig opp denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Titter inn her fra en annen terminklubb...

 

Jeg fikk ei jente i januar i fjor. Hun hadde hofteleddsdysplasi, og ble lagt i pute 4 dager etter fødselen. Det var ikke noe problem for henne:) Veldig greit at de er født på vinteren, for det blir veldig varmt og klamt inne i puta. Vi tok av puta etter 4 mnd, så da kunne hun ligge å sprelle fritt når våren og sommeren kom:)

Eneste som av og til kunne være litt problematisk var at det var trangt både i bilstolen og i bagen, men det gikk helt fint (og hun var ganske stor...)

 

Vi har vært på mange kontroller etter at puta ble tatt av, og de er veldig flinke til å følge opp. Alt ser bra ut nå, så det er veldig bra at sånt blir oppdaget tidlig:)

 

Jeg hadde forresten forventet at hun skulle bli veldig sen til å krabbe og gå, men hun gikk da hun var 9 mnd og var først ute i barselgruppa så det har visst ingen betydning for videre motorisk utvikling;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster hadde det og de fant ikke ut av det før hun var over året og hadde lært seg å gå. Det er ekstremt bra at de finner ut av det så tidlig som mulig. Tanten til mamma hadde det og den gangen var det aldri noen som sjekket det. Hun ble 155 høy og hadde vondt hele livet sitt. Mitt barn skal sjekkes med engang. Heller en stor bleie enn en supertung gips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...