Gå til innhold

på grensa til å knekke sammen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg alene hjemme...med ei som ikke vil sove!

Som bare ligger å griner og syter. Og ingenting hjelper..

Og alt jeg vil er bare å legge meg ned å grine!! Er så jævlig trøtt og sliten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg vet altfor godt hvordan det er å ha det sånn!!! Hvor gammel er hun?

Skrevet

Uff, det har jeg også vært igjennom... Hjelper det ikke å legge deg ned med bylten som bare griner? Tror det var den eneste trumfen jeg hadde på hånda når ungen bare sutret og ikke ville sove; ned i min seng, fram med puppen, så fikk jeg i det minste lukke øynene....

Sender noen varme tanker og håper det roer seg for deg snart!

Skrevet

Uff, husker så altfor godt hvordan det er å ha det sånn... Nå skriver du ikke noe om situasjonen ellers, men hvis du tar på deg ALT ansvar slik jeg gjorde, må du bare lære deg til å dytte mer over på far...

Skrevet

Det er ikke lett å være mamma alltid!! Min lille spetakkelunge ville heller ikke sove noe særlig, så jeg bar og bar og bar og bar. I det øyeblikket jeg satte meg ned begynte hun å hyle igjen. Men det var bare bæring som hjalp her, dessverre... Har hun vært sånn lenge?? I ettertid angrer jeg litt på at jeg ikke oppsøkte manuellterapeut siden hun var veldig urolig og hadde kolikktendenser. Kan anbefale å anskaffe meitai. Det lettet min hverdag veldig, men det er jo ikke et råd til deg i kveld... Kanskje du kan prøve å legge deg sammen med henne? Har du ingen til å avlaste deg litt? Jeg er klar over at det ikke er moro å levere fra seg en hylende unge, men slitne mammaer trnger hvile...

Skrevet

Prøvd alt? Byssing (hjelper ikke hvis du er sint), vuggesang (min lille ble stille da jeg sang "So ro lille mann"), melk, ny bleie, frisk luft, magemassasje.

Følte selv at jeg holdt på å bli gal den perioden, følte ingenting hjalp.

Putt sov-i-ro i ørene og gjør noe som fjerner deg fra situasjonen slik at du får et pusterom før du går inn til babyen igjen. Et par minutter i frisk luft kan være nok til å holde ut en stund til. Har du noen som kan komme og hjelpe deg en times tid?

Skrevet

faren er dessverre på jobb....og jeg har vel vært den som har tatt mest ansvar.

Hun har alltid vært slik som det her...hun har aldri/sjeldent funnet roen på egenhånd. Jeg har båret mange mil med henne, men akkurat nå hjelper det ikke. Hun hyler bare mer...og griner bare mer.

Hun vil heller ikke ha pupp i sengen (noe som stort sett funker)...

Så akkurat nå kunne jeg lett ringt til Ola Mæle og co å forlangt at gubben kom hjem....

Skrevet

den sangen har jeg sunget ti ganger nå...ny bleie har hun, fått både grøt og pupp...

og jeg har heller ingen som kan hjelpe meg...

HI

Skrevet

Uffda. Sett på noe beroligende musikk og ta deg en pause, hun har ikke vondt av å skrike litt alene.

Skrevet

Det er ike grøten hun reagerer på da? Kanskje litt liten til å spise grøt?

Skrevet

nei det er ikke grøten...

Hun er stort sett alltid umulig å legge....

HI

Skrevet

uff, jeg vet akkurat hvordan du har det. jeg var alenemamma fra jeg ble gravid og det er utrolig tungt mens det står på. men prøv å fokuser på at hun ikke er så seig at hunn kommer til å gråte sammenhengende hele natten og at hun til slutt vil sovne og da kan du legge deg sammen med henne. det hjalp iallefall for meg, max to timer så sloknet hun av utmattelse.

hvis hun er vanskelig å legge hver kveld kan det jo kanskje ha noe med at hun sover for seint på dagen?

Skrevet

Syns ikke selv hun sover for mye på dagen.

Står opp kl. 8.

våken 1-1 1/2 time før hun sover 1-2 timer.

Etter det så er hun våken 2timer og sover 1-2timer ca.

Så sover hun 45min-1time etter kl.17 før det er "natta" i 20-21 tiden, men det hender hun våkner i 21 tiden å er lys våken og legger seg ikke før vi gjør det.

men nå har hun endelig sovnet etter å ha båret henne i BabyBjørnen i en time!!

Så nå sier jeg natta før jeg sovner over tastaturet...

HI

Skrevet

Godt jobbet hi.. Håper du fikk sove i hele natt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...