Melony2 Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 I dag har jeg hatt det vondt. Har to små barn som krever en del, og først i 13-tida begynte jeg å tenke på at det var lenge siden jeg hadde kjente noe til babyen i magen. Egentlig hadde jeg ikke kjent noe siden han var svært urolig midt må natten. La meg ned for å kjenne etter, men det var helt stille. Drakk saft og dultet i magen; holdt på i over en time, men ikke noe "svar". Er i uke 38 nå, og babyen er stor, så dette var rart. Pleier å kunne føle små bevegelser og pusteøvelser når han har rolige perioder samt da urolige perioder hvor han presser og strekker og sparker litt. Etter en time sa jeg til mannen min at jeg ville til sykehuset. Hadde da grått en del og var sikker på at han var død...Mannen min ringte og ordnet så svigerfar skulle komme å passe de to eldste. Midt oppi dette kjente jeg plutselig små bevegelser igjen. Og det tok seg litt opp ettehvert, men ingen store spark eller pressing. Følte meg hysterisk og avlyste sykehusbesøket. La meg ned for og hvile og kjente bevegelser. Sånn har det hvert siden. Barnet rører litt på seg , og jeg har kjent et ben gli over magen en gang, kan kjente små pustebevegelser, men han ligger så stille. Hva skal jeg gjøre? Er dette vanlig for dere andre sent i svangerskapet også; at det går en hel dag nesten uten tegn til liv? Vi skal til sykehuset på mandag, og jeg blir kankskje satt i gang fordi babyen er stor, så da får jeg vel svar på om alt er bra. Er så redd for om jeg bør sjekke nå istedet. Føler meg til bry overfor barnevakten(som skal passe barna i flere døgn når babyen evt kommer mandag/tirsdag) og overfor sykehuset siden det er helg. Hilsen redd, men forhåpentligvis snart trebarnsmamma.
tullla Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Hva sier de på sykehuset da? Hvis du føler at noe ikke stemmer, at det er mindre liv og mindre bevegelser enn vanlig, så burde du jo absolutt få det sjekket! Du kan kanskje komme inn nå, nå sover jo sikkert de eldste, og det er en lettere jobb for en barnevakt... Har du lang reisevei? Kunne kanskje du reist i forveien og ringt etter mannen din hvis det trengtes? Det kan jo være at babyen har festet seg, da kan jo bevegelsene bli mindre og roligere, men ikke skjeldnere.. Reis og få en sjekk og få en bedre natt og morgendag.. ikke tenk på barnevakten de har sikkert full forståelse!
3barntettitett Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 hei ikke noe kjekt å ikke være trygg , hadde uten tvil tatt meg en tur å fått sjekket opp i om babyen har det bra . og du maser ikke på noen og er ikke til bry ta en tlf til føden og snakk med de igjen iallefall lykke til å oppdater oss :-)
Line3 Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Jeg hadde det slik med nr 2. Ble derfor satt i gang 3 uker før tiden. Hvis du fortsatt er urolig synes jeg du skal sjekke det så fort som mulig jeg. Bedre å være litt hysterisk (som du jo egentlig ikke er) enn at noe skal være galt nå. Om du belaster barnepasser og sykehuspersonale er til syvende og sist veldig lite viktig når det er snakk om at babyen din kanskje ikke har det så bra. Jeg hadde i det minste ringt ned og oppdatert dem på hvordan du føler det og hørt hva de synes du skal gjøre.
Giinaღ Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Ville også dratt og sjekket en gang ekstra gang. Morkaka kan faktsk få nedsatt funksjon når det nærmer seg termin. I tillegg er jo plassen veldig liten da, så aller helst er det nok derfor... Lykke til, går helt sikkert finfint
Line3 Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Veldig spent på hvordan det gikk med deg. Betyr det at du ble satt i gang siden vi ikke har hørt noe mer tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå