babymaker skal ha en jente til Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 kan jeg bruke nesespray? saltvanns sakene funker jo ikke. og jeg får ikke sove når jeg er potte tett! er i 16.uke...
3xMamma :) Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Jeg har brukt nesespray siden i høst så jeg håper da det! Jeg bruker fra 0-2 spruter hver dag. Jeg fant ut at hvis jeg ikke bruker så får jeg vondt i hode og hodepinetabletter skal man jo helst ikke bruke. Jeg hadde ikke fungert uten nesespray rett og slett...
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 de sier jo at man helst ikke skal bruke nesespray når man er gravid da.. men jeg er potte tett av forkjølelse, så jeg tar også om natta for å få sove nå... men da jeg kjøpte nesespray på apoteket nå sist uke sa damen der at det var nye regler på hvor lenge man skal ta det.. at det nå bare var 5 dager sammenhengende.. ikke 10 som det står på pakka... hørtes nesten ut som det var livstruende farlig å ta det lenger...... og dette var ikke fordi jeg var gravid.. det var generelt nye regler.. og det var for barn også.
74skytte Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Jeg snakket med en lege som sa at det skulle man ikke ta, for det gjør at blodårene trekker seg sammen? tror jeg det var, og det skjer på fosteret også. Jeg var desperat da jeg ble helt potte tett i jula, og tok nesespray da jeg la meg. Tok det i 10 dager etter hverandre. Da jeg kom til gyn min som følger meg opp under graviditeteten, så sa jeg at jeg hadde tatt litt, og han sa at det var greit så lenge jeg ikke hadde brukt det over 6 dager. Så lt med måte. Jeg er igjen helt tett, og må nok ty til nesespray igjen. Denne gangen har jeg kjøpt den for barn.
3b@rnsmor-30* Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 jeg har også brukt den for barn nå.. men hørte ei jeg kjenner som hadde fått beskjed av legen at den ikke åpner like mye i hele systemet.. så sjansen for bihulebetennelse bl.a. om man er skikkelig potte tett av forkjølelse.... men som du sier.. bruke litt i perioder når det er helt nødvendig.. jeg bruker mye saltvann også.. men det åpner jo ikke noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå