Gå til innhold

Hva liker deres barn å leke (med) nå om dagen?


nungo

Anbefalte innlegg

Lillemor liker aller best å gå rundt. Hun går ikke selv ennå, men elsker å gå rundt i huset når vi holder henne i begge hender - opp og ned av trapper, rundt alle borde, stole etc. (litt slitsomt for ryggen til mamma). Ellers er hun veldig glad i de små bøkene hennes med bilder av hverdagsting og dyr - hun "leser" selv eller vil at vi skal lese. Til bursdagen fikk hun en del Little People leker og det er hun også ganske opptatt av for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Althea fikk en Little People bondegård i julegave, og den er flittig i bruk. Ellers er det en stor favorittting å klatre inn i dusjkabinettet og stå der og hoie, til mammas store fortvilelse ved hvert bleieskift... Hun går heller ikke selv enda, men går inntil vegger og stoler osv.

Og så er hun veldig glad i å "snakke i telefon", det trenger ikke være en skikkelig telefon en gang, gjerne en klosse eller ingenting. Så står hun da og sier "blablabla hei hei, åkei!", utrolig morsomt å høre på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjernkontroller, mobiltelefoner og andre telefoner er nok favorittene...

(men det må være "på ordentlig", er telefonen skrudd av, eller batteriet tatt ut av fjernkontrollen er det helt uinteressant...)

 

En annen "morsom" lek, er "hvem er mest sta av sønnen og mammaen"-leken. Den går ut på at sønnen går bort til planten som står på gulvet og prøver å rive i den, og mammaen som sier nei, det er ikke lov og tar han bort. Så tar det ca to sekunder og så er han på plass igjen, og sånn går jo dagen :)

 

Har noen "bøtter" som kan stables som er litt gøy, og en brannbil som er nesten like stor som han, som han kan holde med på en stund, men det over er nok det mest spennende om dagen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter lille tulla en del i grinda, da leika ho med alt som er der. Alt ifra bila til bamsa. Men ellers lika ho å gå rundt overalt og opne skap døre, finne fjernkontrollane og mobila. Klatre i stola, kjem seg heldigvis ikkje opp i sofaen enda:) Så ho er høgt og lavt heile tida:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går mye omkring her også, klatrer på alt som kan klatres på, sklir i sklia osv. Når storebror er hjemme så synes hun det er gøy å "ødelegge" det han leker med... ;o) Ellers så er jo fjernkontroller, telefoner, datamaskiner spennende... Kan også sitte og ta ting inn og ut av bokser/vesker, så hender jeg putter litt forskjellig opp i noen gamle vesker jeg har.

 

Hovedinteressen for tiden er forresten vann!

Så om jeg skal ha gjort noe husarbeid så setter jeg henne på en krakk foran oppvaskbenken, så står hun og "vasker opp" en halv time mens jeg får ryddet... :o) Selv med plastfrakk så er hun klissvåt etterpå, men det er utrolig stas! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med lyd er populært (og takket være pappaen har vi mer enn nok av sånne leker), men kun for en kort periode. Ellers er fjernkontroller, mobiltelefoner og lignende stor stas. Plukke ned ting fra bord, "rydde" i skuffer og klatre opp og ned av sofaen er kanskje de mest spennende lekene, bare så synd at det egentlig ikke er lov. Men det vi gjør aller mest er pekeleken. Da peker lillegutt og jeg sier navnet på det han peker på.

 

Jeg leker nok ikke så mye med han, han går mest rundt og kikker på ting og finner på "ugagn", men jeg er alltid i nærheten. Leser litt bok i løpet av dagen, danser litt og bygger kanskje litt med klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...