Gå til innhold

Tips til 2-4uker med 6mnd baby i feb/mars?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker å benytte oss av en litt lengre ferie i fjerne strøk mens vi har permisjon. Tenker at det er best å reise mens jeg ammer. Foreløpig er jeg jo bare gravid, men det er jo greit å planlegge litt i god tid. Har barn som i feb/mar 2010 er 5 og 7 år, så vi ønsker å oppleve noe annet enn bare å sløve på stranda i 4 uker. Tenker litt på Brasil? Eller er Thailand et bedre alternativ? Uansett, er det noen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil vel tenke at det er enklere å reise i thailand med barn... vært i thailand med vår på 6 mnd... det gikk helt supert!

ikke reist i brasil med egne barn, men vi var i rio sammen med noen som hadde ei lita jente på under 1 år da... gikk greit, men ingenting var lagt opp til barn i rio... men andre steder i brasil kan jo sikkert være bedre! Fantastsik land Brasil, men kanskje noe mer utrykt enn thailand... selvom vi ikke så noe farlig på noen av stedene vi var!

Menneskene i Thailand er jo veldig glad i barn... aldri noe problem på resturanter etc... ikke like barnevennlige i brasil...

Skrevet

Takk for tipset. Noen forslag på hvor i Thailand? Har hørt litt forskjellig fra venner, men ingen av dem har reist med barn. De har i bunn og grunn vært backpackere, og jeg synes det blir litt anderledes. Vi liker litt høy standard -er man på ferie, så er man på ferie. Vurderer også nå Miami. Flere naboer har leilighet der, og de låner ut til venner og kjente. Mulig det blir det vi ender opp med. Samtidig er jo Florida litt likt det vi er vant med. Kulturen er jo rimelig lik mener jeg. Men kanskje like greit? Sommer, sol og det å "rømme bort" for en liten stund og bare pleie familien er jo hovedhensikten allikevel.

Skrevet

Ja, Florida har mye å tilby de! Jeg trives veldig godt der og hadde ikke sagt nei til en mnd der! Kan jo oppleve mer enn bare strender liksom!

Også er det ikke en alt for lang flytur dit heller da....

I Thailand har jeg vært i Phuket og på phi phi med barn... og litt andre steder uten barn...

Bangkok hadde ikke jeg tatt med barn til.. alt for mye eksos og trafikk til at det kan være koselig med barn der!

Phuket begynner å bli for turistslitsomt spør du meg... jeg reiser ikke til thailand for å spise svenske kjøttbullar liksom! Men Phuket er et greit stoppested for et par dager før man reiser ut på Phi phi da! Der bodde vi på et resort hotel... helt fantastisk! Bungalow med høy standar, rett på stranda! to minutter å gå til resturangen... helt fantastisk sted å slappe av med barn! Og ikke alt for mye folk.. så du kan faktisk la barna leke litt på stranda.. uten å måtte holde dem i handa for ikke å miste dem ut av synet! Ikke mye shopping der da... så hvis man vil ha det så er dette ikke stedet.. men for å slappe av er det helt nydelig! Men skal du reise til thailand blir det vel kanskje mer reise rundt i fire uker... drar dere til Florida og får låne hus/leilighet kan dere jo slippe det å pakke opp/ned og flytte familien rundt... da kan dere jo pakke små bagger og ta utflukter isteden!

Key West er et fint sted å ta et par netter!! Lykke til! Litt misunnelig kjenner jeg... har ille lyst til å reise litt nå! Men pengene skal spares til hus nå....

Skrevet

He, he, hus er jo ikke dumt nei. Vi har bygget hus -men aldri fått reist noe særlig. Så nå kaller verden virkelig. Og så er det jo en unik mulighet når begge kan ha fri samtidig uten å måtte bruke sommerferien. Må utnytte pengene vi liksom får "til overs" nå når renta stuper. Om jeg er gjeldfri når jeg er 50 eller 51 betyr ikke så mye. Det betyr mer å reise med barna når de er små. De blir jo så fort stor... Skal sjekke ut Phi Phi. Shopping er det ikke så nøye med. Enig det derre med svenske kjøttboller, ja. Derfor er jeg ikke særlig fan av kanariøyene og den typiske norske charter-greia. Hva er det med folk som skal applaudere at flyet har landet??? Begriper det ikke! Har vært på Grand Canaria en gang for 10-12 år siden. Der traff vi faktisk naboen! Som også bodde på samme hotell! Verden må bli større dersom det skal være noe poeng.

Får se hva det blir til. Ungen må komme ut før vi bestiller tur. Ja, fint med å ha en "base" og deretter ta noen utflukter for en dag eller to. I Florida kommer vi til å leie bil. Men så var det jo de penga da... Men man får jo relativt billige flybilletter til USA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...