Gå til innhold

Hei jenter!


Scorpiogi

Anbefalte innlegg

Lenge siden sist nå ja :)

 

Det har vært full dinbaby-stopp på meg siden september, men godt var det! Ble jo nesten avhengig på slutten av graviditeten... ;)

 

Her i huset går det bra, Edvard er stor gutt, han er en utrolig flink storebror. Og prater masse, snakker så og si fullt og helt nå. Noen ord er fremdeles ikke rette, og noen gang bruker han feil ord i setningene, men det er jo så søtt å høre på :o)

Han er begynt i storavdelingen i barnehagen nå! De skulle få to nye barn i småavdelingen, så det ble rett og slett for mange, så de fire 2,5-åringene ble flyttet opp. Men har gått bare bra sålangt :)

 

Vebjørn er blitt snart ett halvt år nå, har vokst seg virkelig stor nå! Hoppet over 68-str og gikk rett på str 74, helt plutselig :)

Men det er veldig kos med gutta mine nå :) Til tross for litt 2-års trass og at de er morrafugler :o)

 

Håper det går bra med dere!? Både med 2-åringene og med alle de nye babyene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen og godt nytt år! Litt kjekt når folk dukker opp med oppdateringer for da får man liksom oppdatert litt selv.

 

Etter en mnd med sykdom så er vi nå friske alle sammen. Dagene går unna! Linea stortrives i bhg, men har i det siste uttrykt at hun vil være hjemme med mamma noen dager. Det har ikke blitt noe av for i det vi begynner å snakke om alt hun skal gjøre i bhg så vil hun jo gå likevel. (Phui!) Men det er tydelig at hun har kommet over i en ny fase av søskensjalusien. Den "bare mamma skal gjøre det fasen". Hun går helt i frø om pappa hjelper henne dersom hun har bestemt at det var mamma som skulle hjelpe. Men med en lillebror som også mener at "Mamma skal gjøre det, ellers så hyler jeg så høyt jeg kan" så er det jaggu ikke bare bare å være mamma. Men stort sett går det veldig greit.

 

Ellers er Linea høyt og lavt og skal både være baby ("mate meg!") og stor jente ("jeg klarer selv"). Hun snakker veldig godt, selvom assosiasjonene av og til er litt på trynet hvilket innebærer at det bare er jeg som forstår henne av og til. Hun kopierer alt jeg sier og sier det til Linus, så hun høres av og til rimelig veslevoksen ut: "Linus da, din bråkebøtte. Du må bruke innestemme!" "Lille vennen min, det går bra!" ;) Skravla går heeeeele tiden (hvor har hun det fra mon tro?). Hun hiver seg inn i alle samtaler vi har med folk vi møter med å fortelle hva hun har gjort tidligere på dagen eller hva hun skal, type "Jeg har vært i barnehagen" "Jeg har spist getti'n (spagetti) i går" "Jeg skal søke (besøke) momor og mofar" "Vi skal lage kao (Kakao)" Hun er tøffere enn jeg var på hennes alder og var veldig opptatt av å treffe hoppet i akebakken da vi var ute i går.

Linus har akkurat blitt 6 mnd, han sover greit, har begynt med litt mat og det merkes på søvnen. Han er ikke kjempe begeistret, men jeg trøkker på og magen hans synes det er greit! Stor forskjell på han og Linea. Linea reagerte på så mye, og vi måtte være så forsiktige med alt. Han har begynt å skyve seg bakover, men han er veldig opptatt av å komme seg frem og løfter både rompe og overkropp høyt - bare ikke samtidig! ;) Han har hoppet over 5mnd kontroll på grunn av sykdom, så vi skal på kontroll neste uke i stedet og det blir spennende å se hvor lang han er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...