~sjiraff~ Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 ...hjelp..! Jeg har skrevet to jobb søknader det siste året, og for å si det slik så har jeg ikke hørt noe fra de stedene. Om det er pga lite fengense søknad, manglende kompetanse eller uferdgi utdannelse vet jeg jo ikke. Men tipper at søknadene ikke var så spennende. Nå har jeg funnet en perfekt jobb, som jeg bare vil ha! Den er ledig fra i sommer (da er jeg ferdig med skolen, bortsett fra 5 studiepoeng), det er 5 minutter med tog herifra, eventuelt 5 min med bil. Forkorter mao reisetiden min med halvannen time daglig. Den ser spennende ut, og er i samme statlige etat som jeg nå jobber i, bare en annen avdeling. Jeg vil ha den! Ditt beste tips til en bra jobbsøknad?
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Ring kontaktpersonen, presenter deg og spør om de kan fortelle litt mer spesifikt om arbeidsoppgaver, hva de ser etter, spør og litt på alder og kjønnsfordeling blandt de som allerede jobber der. Også skriver du et mer spesifikt søknadsbrev ut i fra de detaljene du får og linker dette opp mot deg selv og dine egenskaper, kompetanse osv. Da får du skreddersydd søknaden på en helt annen måte en et generelt søknadsbrev og du vil umiddelbart bli mer interessant. Sørg for at når du ringer så er det ro rundt deg, vær glad, positiv og fortell gjerne om deg selv om anledningen byr seg. Referer så til denne samtalen først i brevet. Mye bedre inntrykk, og personen vil huske deg og du vil umiddelbart bli litt mer interessant. Håper dette er til hjelp. Lykke til
~sjiraff~ Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 Takker for tips! Har tenkt det at jeg må ringe, men vært så usikker på hva jeg egentlig skal spørre om. Og har man ikke noe konkret å spørre om blir jo inntrykket heller verre enn bedre? Men du kom med supre tips, takker igjen!!
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Bare hyggelig. Jeg skal kjøre intervju onsdag skjønner du, og av 70 søkere så var det vel 5 som ringte og spurte om stillingen og hva jeg kikker etter. Så det synes jeg er sløvt. Spesielt siden ca 80% av de som søkte helt tydelig ikke skjønner hva slags stilling de har søkt, det ser jeg jo både av erfaringsgrunnlaget deres og søknadsbrevet. Og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå