Gå til innhold

Hoster til han kaster opp - hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten min er syk. På 3. dagen nå. Høy feber (men bare på kvelden og natta), og hoster noe helt forferdelig. Hoster til han kaster opp. Sutrete og generelt utilpass. Det er ikke noe han bør til legen for? Eller? Har tenkt at han bare er forkjølet, men nå synes jeg det begynner å bli litt voldsomt. Så lurer på om noen har noen råd eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter tre dagar med feber, sjav om det er bare på natta og kvelden så hadde eg nok tenkt på å reise til legen snart. Hadde sett det ann om eg syns eg behøvde å reise på legevakta i morgo eller om eg kunne vente med det til mandagen.

Det at dei hostar til dei kastar opp er ikkje noko teiken i seg sjav sa legen min, det er refleksen som gjer det. Den er meire effektiv på små barn. Jenta mi starta å hoste på ein fredag, holdt på heile helga og hadde litt feber, ikkje mykje og som din ikkje heile døgnet, trenger ikkje vera noko for det hos gutten din. Ho sto på firkrabben og hosta om natta. Me reiste til legen på mandagen og blei sendt vidare til røngten av lungene for fastlegen min syns ho hørte litt knittring på den eine lunga. Var lungebetendelse men crp'n var fin så det var virus lungebetendelse. Me havna ei natt på sjukehuset med da, men ho hadde RS-virus i tillegg. Fikk vita det uka etter me var på sjukehuset.......

Men vurder i morgo om du syns du trenger å reise på legevakta eller om du kan vente til måndagen. Eg hadde reist seinast på måndagen hadde det vert min unge. Det er du som kjenner ungen din best.

God Bedring til lillemannen!!

Skrevet

om du ringer legen kan det hende du får noe som åpner luftfeiene litt da.

og kanskje lurt å ta en CRP når han har holdt på i 3 dager....

kan jo være lungebetennelse eller bronkitt...

Skrevet

Vanskelig å si.

Kommer litt an på hvordan hosten og pusten er.

Hoste så jeg nesten kastet opp hadde jeg da jeg hadde lungebetennelse.....

Skrevet

Takk for det! Og takk for gode råd. tror jeg skal se an hvordan natta forløper, og vurdere det i morgen tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...