Makko med to små gutter Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Vi skal gifte oss, og tenkte å ta med vennene våre bort en hel helg. Hva er ok å ta i egenandel? -Dekker to overnattinger og 6måltider. De må selv dekke reise og drikkevarer.
It's all about me Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Her forteller du altfor lite. Er dette hyttetur? Høres iallfall slitt slik ut når dere dekker to overnattinger og 6 måltider. Er det slik at dere vil ta med vennene dere bort som en bryllupsfest synes jeg ikke dere skal kreve noe egenanndel i det hele tatt.
Makko med to små gutter Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2009 Vel ja, vi skal på hytte, men den har hotellstandard, og priser der etter.
ApriIbaby Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 Jeg synes ikke noe om egenandel i et bryllup. Dere bør ikke invitere til mer enn dere har råd til. Vil legge økonomisk press på mange dette.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Vi var i bryllup i Røros(bor på østlandet) og betalte reise, opphold og mat selv(bortsett fra på bryllupsfesten selvfølgelig!). Brudeparet forventet ingen gaver, iom at de valgte å feire bryllupet så langt borte. Vi så på det som en ferietur og forventet ikke å bli betalt for =) Veldig koselig bryllup forresten.
It's all about me Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 Men inviterer dere venner bort for bryllupsfeiring synes jeg det er frekt å si "her er egenanndelen deres...." Da må dere heller si til dem at "vi har så så lyst til å dra på en hyttetur etter bryllupet. Har regnet på at det vil komme på xxxx på hver av dere, men da betaler vi en større del. Hvem har lyst til å være med?" Invitere dere til bryllupsfest eller feiring av annet slag må dere stå for det det koster. Bestill heller etter hva dere selv har råd til å legge ut.
ApriIbaby Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Synes dte er noe heeelt annet å velge å reise i et bryllup man er inviterti på en annen kant av landet ( og da selvsagt betalereisen selv) enn at brudeparet ber gjestene sponse deler av opplegget de inviterer til.....men det er meg da. Vi ble forresten invitert i 30 år bursdag til en venn av gubben der det stod at inngansbilletten var på 400 kr. Ble så provosert at jeg droppet hele dagen hans på alle måter.
ape Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 Jeg er ikke helt fan av at de inviterte må betale egenandel.
ApriIbaby Skrevet 24. januar 2009 #9 Skrevet 24. januar 2009 En mer sympatisk måte å gjøre det på kan være at brudeparet betaler alt hytteturen koster, men at de presiserer i invitasjonen at de kun ønsker seg penger til vennefesten i gave. - så får folk velge selv hvor mye de vil betale, samtidig som det ikke blir så økonomisk belastende da DET blir gaven
Sjokoladekaka Skrevet 24. januar 2009 #10 Skrevet 24. januar 2009 Må seie at slike ting er eg ikkje fan av. Dette fordi ikkje alle har råd til slikt. Eg var spurt(som forlovar) om eg ville ordne håret mitt ho frisør på hennar dag, saman med ho. Ja, sa eg. Men det kosta meg over 600..... Det var eg ikkje klar over. Trudde at brudeparet betalte slikt..... Det hadde eg gått ut frå om eg skulle gifte meg.
Makko med to små gutter Skrevet 24. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2009 Alternativtet for oss er jo invitere til middag på lørdagen, og betale alt. Dette blir billigere for oss selvom vi tar med drikke... -Men synes det blir litt rart siden alle da trenger overnatting. Men klart da kan folk velge å ikke være der hele lørdagen.
Odine! Skrevet 24. januar 2009 #12 Skrevet 24. januar 2009 Jeg ville heller latt dem betalt overnattinga selv, og ikke tatt egenandel.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 24. januar 2009 #13 Skrevet 24. januar 2009 Forresten skal vi i 30-års dag i mars, hvor vi måtte betale for å bli med. Det er maskeradeball(må kle oss ut også) og buss til det stedet vi skal være. Regner med at det er mat også inkludert i prisen, lurer på om det var 2-300 pr pers. Synes egentlig det er greit jeg, så lenge det kommer fram tydelig i invitasjonen. Er jo ikke mange som kan betale en fancy fest selv. De som vil kommer, og de som ikke vil takker nei. Vi fikk innbydelsen i god tid, så det ikke skulle være noe problem å legge av penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå