Gå til innhold

Er 1000 kr i mnd lite i privat barnebidrag ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har ca 350.000 og jeg vil få OS, barnetrygd for 3 og bostøtte .

10700,-

2910,-

2800,-

= 16410,-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han tjener 350 000 og dere har 3(?) barn sammen så synes jeg 1000 kr er ekstremt lite.

Skrevet

Ja det synes jeg så absolutt, det er jo ikke engang minstebidraget som man får via bidragsfogden! Synes du skal forsøke bidragskalkulatoren på nav sine sider!

Skrevet

for tre barn? det er jo ingenting det... da ville jeg sagt iallefall 1000 kr pr barn

Skrevet

Det er alt for lite. Ingenting, vil eg seie. Forskotsbidraget frå NAV ville for 3 barn, ligge på minimum 3 000,-.

Regn ut kva NAV ville sett det til her:

http://www.nav.no/page?id=337

Og ut frå det du der finn, så forhandlar du fram bidraget:)

Sei til han at dersom du ikkje får det i privat avtale som han overheld, så ber du NAV rekne det ut og kreve det inn.

Skrevet

Nei, det er kun for minsten. Vi har de to andre 50-50.

Skrevet

Synes det er for lite likevel, ønsker du og la han betale mindre enn han skal så er det jo ikke noen sak, personlig hadde jeg ikke godtatt dette!

Skrevet

Du kan ha krav på bidrag selv om dere har delt omsorg.

Men om dere har avtale at han kun skal betale for det ene barnet så er det ikke så ille.

Skrevet

Vi har ikke avtalt noe skriftlig, men de sa på Nav at ved delt omsorg så var det ikke vanlig at en betalte bidrag. Hun om det var veldig stor forskjell i inntekten.

Skrevet

Får dere ha privat avtale så lenge du får os??

Fungerte ikke slik før hvertfall......

Jeg ville ikke gått med på noe mindre enn hva regelverket sier du har krav på. Det er jo en viss % av inntekt oppover etter antall barn.

Reglene står inne på nav.no.

Skrevet

Ja, det er for lite. Jeg ville krevd 1000 kr pr barn. Jeg har ett barn og får ca 700 kr i mnd (fra innkrevningssentralen)

Skrevet

Ja, det går fint med privat nå. Det er han som vil ha privat. Vet ikke helt hvorfor egentlig.

Skrevet

Det er for ett barn....

Skrevet

Oi.. om jeg har regnet riktig i bidragskalkisen så skal bidraget være på 3067,-.......

Da har jeg ført opp at han har ett barn boende hos seg siden vi har delt omsorg for to.Eller blir det feil ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...