*månestråle* Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Har så lyst til å ta oss en tur til Paris etterhvert når lillegutt blir litt større, tenkte kanskje å ta oss en tur når han er 4-5 mnd.Noen som har vært i Paris med baby og har noen erfaringer?
Gjest Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Har ikke vert der med baby, men det burde vel gå greit nok. Husker ikke helt hvordan det er på metrostasjonenen, om der er heis der det er trapp/rulletrapp. Men er dere spenstige kan dere jo bare ta vogna i mellom dere.
Snilse Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Jeg vil ikke anbefalle det. Jeg elsker Frankrike og Paris og har egentlig ikke syns at franskmenn er så fryktelig uhøflige. Men med barnevogn ble vi skydd som pesten. Mange kafeer og restauranter som vi ikke fikk komme inn tom. selvom det ikke var andre gjester der. Det er ikke noe problemer med metroen ol. Men spisestedene er ofte små og trange og det samme gjelder hotellene. Og det vi har lagt merke til etterpå er at det er nesten ikke (selvfølgelig satt litt på spissen) barnevogner i Paris. Hvis man sammenligner med andre storbyer i Europa. Vi har hatt med oss minsten en del rundt omkring, men både mannen min og jeg er veldig enige om at Paris får bli bare for oss to... Men Paris er jo en fantastisk by da....
OsloMor Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Paris er herlig, men var ikke misunnelig på de som bar vognene sin opp trappene på metroen...
Gjest elviramiranda Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 Har ikke vært i Paris med baby, men annet sted med baby. Går helt fint! Mye bedre enn man tror! Faktisk ikke noe problem i det hele tatt..
Januarjubel! Skrevet 24. januar 2009 #7 Skrevet 24. januar 2009 Min tante bodde i Paris med baby, og hun sverget til bæresele. Vi prøvde oss med vogn på metroen, men hadde en ekkel opplevelse med hjulet som satte seg fast i gapet mellom toget og plattformen. Heldigvis satt fetteren min trygt fastspent på morens mage! Md bæretøy kan dere leve nesten som uten baby, ikke noe problem å spasere rundt i Louvre med sjal eller mei tai. Min erfaring er at amming er mye mer akseptert enn før, nå ses det på som litt "overklasse" å gjøre det, om du skjønner. Jeg har ammet offentlig i Frankrike, og har aldri fått stygge blikk. God tur, heldiggriser!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå