Gå til innhold

Hvilket bilsete har dere til deres 4åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tittet på akta graco cosmic, men er han for stor for dette? vil ha med 5 punktssele helst

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han sitter bakovervendt?

Skrevet

nei forover..men det kan brukes begge veier opp til 25 kg? mini veier 20kg..

Skrevet

Skulle øsnke Izi Comfort gikk opp til 25 kg :// det er et godt sete og LETT å sette fast

Skrevet

men trodde acta bare gikk bakover opp til 18 og måtte sitte forover etter det? mener jeg leste det i et annet innlegg ista..

Skrevet

Römer Kid Pluss, men det er ikke 5 punkts sele

Skrevet

ok.

Men så lenge han sitter forover og er 20 kg,så anbefales det på det sterkeste å brukee beltestol med bilens 3 punktssele.Dette anbefales fra 15 kg.

Det er fordi når barnet blir såpass tungy og sitter helt fastspent i 5 punkts sele så får hodet alt trykket.Mens med beltestol så fordeles trykket på hele kroppen.

Min 3 åring veier 17 kg og sitter i beltestol.

Kan da anbefale

britax kidplus/kidfix

cybexx solution x eller

maxi cosi sin beltestol

Skrevet

oki..den izi up solgte vi..den var fæl :(( skal ta en titt på de andre..

vet du hvorfor det anbefales? vil ha et lett sete

Skrevet

hva med britax two way elite?

Skrevet

skrev hvorfor det anbefales.Fordi presset på hodet/nakke blir mindre når man sitter i bilens seler.Fordeler det jevnere

Izi up er ikke noe god nei,mange som klager på det.

Prøver du noen av de jev nevnte blir du nok mere fornøyd=)Bare prøv gutten i det først.Vår satt best i britax kidplus/fix.

Men de andre 2 er også gode stoler=)

Lykke til=)

Skrevet

Gutten min brukar britax hiliner, fikk 71poeng i test i 2007 trur eg det var, det var da me kjøpte det. Er kjempe fornøgd med det, lett å justere sete ryggen og veger lite.

Skrevet

Cosmic skal ikke brukes med 5 punkts sele med kjøreretning når man er over 18 kg.(da skal selen dras ut og brukes med bilens sele på stolen, synes ikke stolen var ne bra til den bruken) Jeg ringte til stera som er impotør av stolen og de anbefalte at når man snudde de forovervedt (når de er såpass stor da) og bruke biles sele på stolen eller belte stol. Som sagt av andre her. Trykket på nakke hode blir veldig stort ved en kollisjon. Du kan tenke at kroppen sitter bom fast i en 5 punkts sele og ved en krasj da blir det kun hodet som får "sleng" mens hvis man sitter med bilens sele forflytter hele kroppen seg jevnt. så jeg byttet til britax når min var over 18 kg, og han sitter forsatt bakover vendt 4 år. Hadde en liten periode med putestol mens jeg ventet på britaxen kom. og ble da påkjørt, selvfølegelig.. Heldigvis gikk det veldig bra og vi fikk bremset litt ned før det smalt men det var ikke en lyd fra jenten som satt bakovervedt hun satt helt uberørt mens gutten fikk vondt både her og der og blåmerker. Så det satt en støkk i meg for det var i 40-50km/t vi ble truffet tenk hvordan det hadde gått i 70-80. han bevegtet seg mye ut fra stolen

Skrevet

Uff hvilket sete er bra til en på 4 og en på 1 år da?

Skrevet

Kan da anbefale til 4 åringen:

britax kidplus/kidfix

cybexx solution x eller

maxi cosi sin beltestol(husker ikke navnet)

Dette er alle 4 veldig gode stoler som kommer godt ut i tester,og som barna sitter godt i.

1 åringen har jo flere alternativer da.Vet ikke om han sitter forover eller bakover?Men han kan og skal bruke de stolene med 5 punkts sele,uansett hvilken vei han sitter.Der er det mange gode stoler,så lønner seg å prøve i bilen først.Har ingen konkrete navn der som er bedre enn andre,men kanskje noen andre har det.

Skrevet

Hadde gått for den nye britax multi tex tror jeg til den på 1 og hvis du vil ha forovervent til 4 åringen er rømer kidplus bra synes jeg, god side støtte og kan reguleres i breddene ved hofte punktet og kjøpt sånn snor til å feste stolen i rundt nakke støtten så sitter den litt fast ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...