Gå til innhold

noen som vet ang sykepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde jobb på 60 % fram til 31des 08, var sykemeldt hele siste mnd, men for å få sykepenger fra nav, må jeg søke om noe evt, eller skal man bare levere sykemld? hmm... noen som vet hva man må gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sykemeldt i hele desember, og jeg leverte bare vanlig sykemelding på jobben. Tror legen sender inn det nav skal ha, var i hvertfall sånn jeg skjønte det på legen min. Og har da fått pengene mine jeg :)

Skrevet

hei.

Om arbeidsgiver ikke forskutterer sykepenger kan du sende inn den siste sykemeldingen din til NAV (Arbeidsgiver kan også gjøre dette, men du risikerer at de glemmer er trege roter og tuller og den som blir skadelidende det er deg.)

Jeg leverte den gule delen til arbeidsgiver og så sendte jeg den grønne til nav.

Jeg sendte den bare jeg uten noe følgebrev eller noe, Det står jo alt om hvem du er på den

Du kan skrive to ord i følgebrev om du ønsker det (ser jo litt ryddigere ut egentlig)

Du trenger ikke gjøre noe utover dette.

Om man får sykepenger forskuttert av arb. giver så gir man begge disse arkene til dem.

Om man gir dem begge arkene selv om Nav utbetaler skal arbeidsgiveren sende inn arket deter bare det at det kan ta lenger tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...