Sunnmøringen Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Jeg er 2.gangsfødende og lurer på hvor ofte man i grunn skal gå til kontroll hos lege/jordmor. Jeg er nå i uke 20, har bare vært til lege 1 gang + ultralyd. Syns kanskje dette er litt lite jeg.....
venter_nr_2 Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Slik blir de nye kontrollene: kontroll: svangerskapsuke 8-12 kontroll: ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19 kontroll: svangerskapsuke 24 kontroll: svangerskapsuke 28 kontroll: svangerskapsuke 32 kontroll: svangerskapsuke 36 kontroll: svangerskapsuke 38 kontroll: svangerskapsuke 40 (utdrag fra babyverden), ta en titt på denne linken: http://www.babyverden.no/templates/Article____7672.aspx
✿FlowerPower (✿◠‿◠) Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Kansje du bare spør 2.gangsfødende(?), men svarer forde. Jeg er 1.gangsfødende i uke 34. Mine kontroller: 1. ca uke 11 2. ca uke 16 ultralyd: uke 18 3. ca uke 20 (ca uke 23, info hos jordmor) 4. ca uke 24 5. ca uke 28 (jordmor) 6. ca uke 33 snart: 7. ca uke 35 (jordmor) 8. ca uke 36 Det hørtes lite ut med bære 1 kontroll til å være 20 uker. Men det er sikkert for at du er 2.gangs og har mer erfaring ol.
2prinsesser <3 Skrevet 24. januar 2009 #4 Skrevet 24. januar 2009 hei jeg har hørt at det er normalt å ikke ha like mye kontroller andre gangen hvis man ikke hadde komplikasjoner i det første svangerskapet. misunner deg egentlig litt jeg da. er 2 gangs å er på så mye kontroller at jeg blir sprø fordi det ble no galt første gangen. men du kan jo spørre legen din om du kan få litt flere kontroller hvis du føler deg tryggere på det. de nekter deg sikkert ikke det =)
FruMamma med nr 2 Skrevet 24. januar 2009 #5 Skrevet 24. januar 2009 Er andregangs og har fra første ktr, i uke 11, gått til ktr 1 gang pr måned, noen ganger oftere pga høyt blodtrykk. Går annenhver gang hos lege og jordmor.
♥Cherrypie♥ Skrevet 24. januar 2009 #6 Skrevet 24. januar 2009 kommer helt ann på kapasiteten.jeg var hos lege i uke 11,16,20. Ville nå begynne å gå til jm å måtte vente til uke 27 pga julen osv.. Neste timen min er om 1 mnd (uke 31). åsså vil jeg få annenhver uke etter uke 34 tror jeg det var. så det er jo rimelig tett oppfølging.er 2 gangs å alt gikk superfint sist med alt. om det er få jm på ett sted å mange gravide må de prioritere førstegangs og de som hadde kompl. for man trenger strengt tatt ikke gå hver 4 uke til kontroll..!
Lykkelig med 1.baby i magen:) Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Jeg er første gangs, og var på ktr 12 uker, og skal på UL i morgen, da er jeg 18 uker. Har da fått beskjed om at jeg ikek trenger å gå på ktr før uke 24 igjen, hvis UL er fin. Jeg synes dette er lite jeg...Det kommer alltid opp maange spm, å jeg er en person som bekymrer seg for ingenting, er så redd for at det skal være noe galt! Svangerskapet så langt har gått problemfritt heldigvis:)Jeg kommer nok til å spørre om jeg kan få noen flere ktr med JM etterhvert.
3b@rnsmor-30* Skrevet 25. januar 2009 #8 Skrevet 25. januar 2009 jeg er 17 uker i dag og har kun vært en gang hos lege. første kontrollen min var i uke 12. og skal på ultralyd når jeg er 19+4 og til lege igjen uka etter det. dette er mitt 3. svangerskap.
lego Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Jeg er også 2.gangs, og er til kontroll ca 3-4 uke. Det har jeg vært siden første legebesøk i uke 12. Går annenhver gang hos jm/lege, pluss at jeg har hatt en ul i mellom de timene. Fikk svangerskapsforgiftning helt på slutten av forrige svangerskap og ble satt igang pga det, så det er nok derfor jeg går såpass ofte. Synes det kan bli litt mye noen ganger, men på en annen side så er det veldig greit å vite at alt er som det skal, og at det evnt blir oppdaget tidlig hvis det skulle komme en svangerskapsforgiftning denne gangen og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå