Her kommer Ole Brumm Skrevet 24. januar 2009 #1 Skrevet 24. januar 2009 Har en gutt som blir 4 år nå i februar. Han var 2,5 år da han begynte i barnehagen og hadde veldig dårlig språk. Det kom seg en stund etter han begynte i barnehagen, men nå er han snart 4 år og prater ikke helt rent enda. Han prater forståelig for all del, men ikke helt rent. Men det er kanskje normalt? Han er en aktiv gutt som har lite konsentrasjon når han skal lære nye ting. Når han ser tv så er han veldig konsentrert og dersom han leker alene med biler eller noe slikt. I barnehagen følger han med i samlingsstunden, og det er jo kjempebra. Men nå har eg prøvd og skal lære han å telle til 10. Han kan bare telle til 4, etter det stokker han tallene så det holder. Men han virker ikke interessert i og lære og blir veldig utålmodig. Han har ei søster som nettopp har blitt 2 år og hun er veldig flink til å snakke og gjøre seg forstått. Kanskje normalt siden hun har et "forbilde" og er dermed raskere ute. Men et par måneder før hun fylte 2 år skulle jeg lære henne og telle til 10...Så sa jeg; kan du si 1...da sier hun 2,3,4,5...jeg ble helt satt ut. Etter det lærte jeg henne 6,7,8,9 og 10 og hun tok det med en gang. Jeg er redd for at storebror skal bli "brydd" av at han ikke kan, mens hun kan...hun er veldig for seg og er mye flinkere til det meste i forhold til hva han har vært. Hun er nesten like langt i utviklingen som han er. Er det normalt? Vil det bestandig være slik? Er så redd for at det skal bli et sårt tema for han, om dere skjønner hva jeg mener? At han ikke klarer, men at lillesøster gjør det...
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 har en på 2 år som snakker mye bedre en broren på 4!! 2 åringen har et ordforbruk som er helt utrolig, rene R-er også. 4 åringen bruker L i stede for R. men gjør seg jo forstått fordi da:) men ser jo at han kan bli litt brydd over lillebroren som er flinkere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå