Gå til innhold

Ung mor, ung mormor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til alle unge mødre :-)

Lurer bare på deres synspunkter når det gjelder deres egne barn. Ville dere oppfordret barna deres til å bli gravid som 15-16-17åring, fordi alt har gått så bra med dere selv? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke!Jeg var 18 når første kom, og jada jeg og barnet har klart oss bra, men jeg håper alldeles ikke at barnet mitt får barn ved samme alder!Jeg var absolutt ikke så moden som jeg trodde jeg var.....

Skrevet

NEI, selvfølgelig ikke!!

Jeg fikk datteren min da jeg var 18, har vært alene med henne i 6 av 7 år, og vi har ikke bare overlevd men klart oss helt fantastisk bra!

MEN, det betyr ikke at jeg ikke unner datteren min å få leve litt før hun selv blir mamma, barnet/a har hun forhåpentligvis resten av livet ditt!

Skrevet

Nei, aboslutt ikke!

Jeg råder ikke engang folk på min alder til å få barn nå.

Skrevet

samme her. jeg råder vennene mine til å vente litt. og har ikke villet at mitt barn skulle fått barn like tidlig som meg. det går jo kjempefint, og jeg ville ikke forandret på noe, men barnet trenger ikke gjøre det samme som meg. er ikke så dumt å herje fra seg litt:p

Skrevet

Nei. Var 16 år og no er min sønn 21 år. Har dame og alt tilrettelakt for barn men har sakt mi meining.

Skrevet

Mamma var 17 år da hun fikk meg / 18 når hun fikk min søster - vi fikk begge klar beskjed om å vente, vente, vente med å få barn ;)

Vi fulgte begge hennes råd, og dermed er jeg en "gammel-førstegang" mor på 32 år... Midt i blinken for meg!

Skrevet

Kommer aldri til å oppforde noen til å få barn i det hele tatt, det er deres ønske.

Moren min sa til meg at jeg IKKE måtte få barn så tidlig som henne (21) men her sitter jeg på tjukka som 19åring. Det var ikke planlagt, men abort ønsket jeg ikke. Så her blir det, Mamma 19/20, mormor 41, oldemor, 60 og tippoldemor 82

Skrevet

Jeg var 20 år, så jeg var ikke akkurat så ung mor. Vil ikke oppfordre noen til å bli gravid uansett alder, det er de selv som må kjenne på det. Men jeg ville ikke frarådet min datter å bli gravid som 20 åring, dersom hun var ordentlig og var i et stabilt og godt forhold.

15,16 ,17 åring er noe annet.

Skrevet

Jeg var 20 da jeg fikk første. Ikke planlagt....

jeg vil ikke råde noen til å få barn så tidlig, selv om jeg var passert 20 og ikke var tenåring lenger, så er det mye jeg ville ha gjort annerledes.

Bare det med utdanning.

Jeg ble jo da selvsagt ikke ferdig med det, så jeg tok utdanning med to små.

Det er mye mer slitsomt og ikke å annbefale å planlegge! I tillegg har jeg en mann som på de tider var MYE borte i jobbsammenheng.

Jeg vil si, ta utdanning og kom i jobb, vær etablert før man PLANLEGGER barn... Men det er ikke alt som lar seg planlegge...

Og for mange er ikke abort et alternativ, og det var det ikke for meg heller.

Og besteforeldre har jo bedre tid når de blir eldre ;-)

Mine foreldre har jo aldri hatt tid til våre barn. (da ble unge foreldre også, mor var 18)

De har sine jobber og venner, så det er ikke mye hjelp å få der.

De hjelper selvsagt hvis de kan.

Mens svigermor som er eldre, hun er enke og pensjonist, hun lar barna ligge der hvis de har lyst, ikke fordi hun må. De går ofte til henne etter skole. Eller om ettermiddagene.

Og hun har hjulpet oss mye med pass.

Og jeg får jo høre det fra henne, hvor lite mine foreldre bryr seg. Men de har jo mye å gjøre...

hun har alt glemt hvordan det var da hun jobbet selv...

Da var hun borte 5 uker og hjemme 5 uker og av de ukene hun var hjemme så ville hun knapt se barna den første uken når hun kom hjem og uken før hun skulle reise igjen, og det var helt greit det.

Vi maste ikke på henne heller, vi greide oss selv...

Jeg vil ikke råde noen til å ta abort og jeg vil ikke råde noen til å planlegge å bli unge foreldre.

Jeg vil råde de til å tenke seg om hvilke konsikvenser det får for HELE deres fremtid.

• 2 måneder senere...
Skrevet

mamman min var 21 da jeg ble født, har hatt en fin oppvekst selv om mor og farskillteseg dajeg var 3.mamma var da alene med meg og min lillebror.nå gleder hun seg villt til å bli bestemor i en alder av 42(bli det en måned før babiesn kommer) jeg har alle mine besteforeldre i live, mormor og besten er 65 og 67, og blir oldeforeldre:) barnet vårt vil ha 6 oldeforeldre i forskjellig alder, men defleste oppegående og friske,den vil ha 4 biologiske besteforeldre, og to ekstra,min og samboers stefar.

de får ha sine forfedre like lenge som jeg fikk, noe jeg er veldig glad for!

enda en god grunn til å være ung mor!:)

Skrevet

MEN vil ikke rdeandre til å bli gravid så tidlig... etter en passerer 20 syns jeg det er greit om man er moden for det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...